Fin fin Mutterstag och inventering i vinlandet(!)

Jag kan inte annat än att vara nöjd med min fin fina Mutterstag(!)🙂

Grabbarna sitter på bänken som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Det var där frieriet begav sig för ganska precis ett år sen… Glädjetårarna strömmade ner för mina kinder och jag kommer alltid att minnas denna plats och få tillbaka denna underbara känsla varje gång jag kommer tillbaka.  🙂

Bustrollet härjade runt i vanlig ordning (då som nu!) 😉

Efter härj kommer sovning(!) Och det kan man ju med fördel göra på denna magiskt vackra plats…

Då sätter sig ju självklart mamman ner välförtjänt och lutar sig bakåt i solen och inväntar servering(!) 😉

Och jag var OERHÖRT nöjd med den serveringen(!) Vill bestämt även hävda att det är oslagbart gott att dricka ett glas vin från det lokala vindistriktet i den miljön(!) 🙂

Kunde dock efter inventeringen av vinrankorna på fältet ana att det lär dröja ett tag innan årets druvor bjuder upp till att skålas med… De är ju bara barnet än sötnosarna till druvklasar(!)  😉

Men jag ser fram emot många fler glas Riesling så jag väntar gärna troget på dessa små sötnosar (eller troget förresten, det är nog en oerhörd överdrift!!) 😀

4 thoughts on “Fin fin Mutterstag och inventering i vinlandet(!)

  1. GODE GUD vilken utsikt! Hörru din lyxlirare. Här sitter jag hemma och tittar på tre snoriga ungar som äter korv och där sitter du med ett glas Riesling….

    Grrrr…….

    Kram från bitter mutter

Kommentera

