"Mamma nakis" och varning för galna bankaktivister

Varje dag när vi går till och från Krippen (Sebastians dagis) går vi förbi en välsorterad Motorcykelaffär som säljer diverse utrustning och dylikt för ändamålet. Utanför finns även en trevlig reklamskylt ála motorbranschens allra vanligaste slag om du frågar mig…

Ja men visst ser den väl trevlig ut…😉

Förtydligande av den trevliga reklamskylten. VARJE GÅNG vi går förbi den tittar den lille på bilden och utbrister glatt ”Mamma nakis!” Jo, man tackar för den komplimangen(?) 😀

Barn är underbara(!) 🙂

Nåt som däremot inte är så underbart är att det är ett gäng med dårar till demonstranter som har bestämt sig för att ta sig an Frankfurt från och med idag och hela helgen lång. Så aggressiva rackare så att de stackars bankarbetarna inte ens av säkerhetsskäl får gå till jobben på Fredag och även sluta tidigare idag och dessutom uppmanats till att inte klä sig bankmässigt för att vara på den säkra sidan… Det doftar upplopp ála Göteborg för några år sen tydligen (jag minns inte hur länge sen det var, men nånting säger mig att det var bra många år sen nu!) Jag blir helt enkelt JÄVLIGT FÖRBANNAD på detta ohyffs! Vänsterstyrda galningar som ska härja runt och se till så att den normalt lugna Kristi Himmelfärds helgen nu ska bli ett krigsfält, med en klass 1-3 varning utlyst för att fruar, barn och heller inte män bör vistas i stadskärnan i våran fina stad. Wall street galningar och annat löst folk, HÅLL ER BORTA HÄRIFRÅN(!) Det är väl fan att ni inte ens har någon som helst respekt för självaste Jesus Kristus Himmelfärd(!) Och vem ger sig på och misshandlar kostymnissar?? Ja, det ringer IDIOTI i hela mitt huvudet just nu när jag tänker på dessa kommande dagar(!) Jag har oerhört svårt för tillvägagångssätten hos de flesta av dessa aktivister med olika ändamål för sina demonstrationer. Extremister… KOM NER PÅ JORDEN OCH BETE ER SOM FOLK(!)

Vi tänkte ett tag på om vi skulle fly stan för några dagar tills den här skiten har blåst över… Men det vill jag inte(!) Jag vill och SKA ha en lugn och skön helg! Känner mig trygg över att den tyska poliskåren kan hålla dessa galningar i schack… (Det är bra mycket drag i dessa uniformerade killar! Och jämfört med Sverige så verkar det även som att de har reglementet på sin sida så att de även får agera så hårt och mycket som de anser att situationen kräver!) Med det känner jag mig trygg med att de tidigt i dessa kravaller och demonstrationer visar vart skåpet ska stå och vem som bestämmer(!)

Får väl dra på mig min svarta hoodie och solglasögon och leva i detta denna helg helt enkelt… Klä sig fint verkar vara livsfarligt en helg som denna i Frankfurt…

Känner mig MYCKET GLAD för att vi INTE har besök denna helg(!) 😉

Beklagar språket i detta blogginlägg(!) Mitt fina ordförråd räcker inte till när jag blir arg och förbannad och då måste jag tyvärr skarva på med de mindre vackra orden(!) Ber om ursäkt för detta(!)

ÖNSKAR ER ALLA EN PEACEFUL OCH FIIIIIN HELG(!) 🙂

 

Kommentera

