Dagens mantra

Det ÄR underbart när de smås tal utvecklas… Nu är det oerhört roligt med bubblandet från den lille här hemma hos oss och jag antar att det bara blir roligare. OCH såklart många mindre roliga stunder och situationer också, för att inte tala om pinsamma sådana… Ibland känner jag mig extra glad över att vi bor i Tyskland(!) Idag var en sådan dag… Mantrat från dagens promenad till och från Krippen löd OAVBRUTET från den lilla gossen: ”Mamma ha snippa, Bastia ha snopp, Pappa ha snopp…!” On and on again… Och gladeligen med ett stort leende på mina läpparna kunde jag gå och högt och tydligt bekräfta honom i hans nyfunna kunskaper 😀

Ännu en glad och härlig dag på Hansaallee 🙂

Och denna, första veckas inskolning på Krippen har gått som en dans! Ser med spänning och förväntan fram emot nästa.

MEN FÖRST SKA VI HA EN HÄÄÄRLIG, SKÖN OCH HYFSAT OPLANERAD HELG(!)

Hoppas ni har det gott därute alla fina(!) 🙂

 

Kommentera

