"Koka kaffe" och hinkhatt i badkaret

Det är ljuvligt att följa och framförallt att lyssna på den lille när han leker numera… I badkaret är det en fröjd att se honom, det totalt orädda vattendjuret som oberörd drar in kallsup efter kallsup och plaskar och härjar och leker.

Hinken ska alla gånger sitta på huvudet(!)  🙂

På väg ner för att ”koka kaffe” som är en riktig favoritaktivitet. Ja, ”koka kaffe” hette det iallafall när jag var liten. Det var ju en sån vattenaktivitet som ingick i ett av de där simmärkerna (grodan om jag inte minns fel!) som man enträget ansträngde sig för att få köpa till medaljtavlan  😀

Känner igen mig själv så väl från när jag var liten. Och sånna saker är ju alltid extra roligt (oftast iallafall!) att se i sitt eget barn. Diverse prylar pyntade jag mitt eget (och min brors) huvud med… Pottan eller cykelkorgen var ingen ovanlig syn på mitt (och/eller brorsans) huvud… Härliga minnen(!)  🙂

Kommentera

