Spelberoende…

Ja, det hade jag ALDRIG TROTT att jag skulle ens tänka om mig själv nån gång i detta liv. Men, nu undrar jag om jag inte har fått besök av speldjävulen trots allt(!) Sen vi hade besök av min mans kära bror. När han var här introducerade han oss för giftet och det fantastiska hjärngympaspelet.  Och OM jag fastnade(!) som en heroinist, från dag ett(!) Annars har jag tidigare bara sett ner på min man för hans lirande på telefonen eller datorn tid ut och tid in. Nu smusslar jag undran hans iPhone (ja det är ju nämligen så att jag inte ens äger en egen telefon som jag kan utöva mitt beroende på!) Som en junkie skrollar jag snabbt in på spellistan och hoppas innerligt att jag har nåt nytt spel på gång. Alla motståndare är dock inte dunderroliga att möta. Jag tillhör liksom inte eliten av lirare än om jag säger så (snällt uttryckt!) Mycket pisk får jag. Och dålig förlorare är jag ju också. Så det här är nog fin fin träning för mig och mitt lilla tålamod. Framförallt är det lite som en drog för mig(!) Tycker ju liksom inte om när jag är dålig på nånting. Så det är ju därför jag tränar så mycket nu… för att jag ska bli bra(!) 😉

Hur kul som helst det här spelet(!!)

Jag håller den nära mig oavsett vad jag än ägnar mig åt denna, min mans iPhone (lite halvsur är jag när den tillbringar tid med honom på toaletten!)  😉  Socialt? Bra för samlivet? Svar: NEJ, inte särskilt! Men just nu är det jag, iPhonen, en härlig Saint Agur med Finncrisp, himmelskt goda druvor och tända ljus. Lite romantiskt är det om jag får säga det själv(!) 😉

Ja, och då kanske ni nånstans undrar vart min man kommer in i den här romantiska kvällen. Jo, han har fått det mindre glamorösa uppdraget att lägga den oläggvillige lille killen. Han lär ha att göra ett tag. Älskar dig… Phonen… NEJ, MANNEN MIN SÅKLART(!) Jag har nog snart lyckats ta mig ur detta spelberoende och in i vill-leva-mitt-liv-med-världens-bästa-man-bubblan(!) 🙂

Kommentera

