Tre år sen Gustav Vasa och en doft av förlossning

Idag är det 3 år sen Gustav Vasa Kyrkan intogs av mig och mina kursare. Jag talar såklart om dagen när jag blev färdig Barnmorska… En stor dag i mitt liv då en av mina livsdrömmar gick i uppfyllelse. Tre år sen är det nu.

Det var med glada steg som jag stegade ut ur Gustav Vasa Kyrka med kulladräkten på och med betygen och broschen i min hand 🙂

Inte klokt vad tiden springer iväg. Sen dess har ju inte jag slitit ut mig och mina barnmorskemuskler så överdrivet mycket. Ett svettigt halvår i tjänst på förlossningen och sen väntade en annan värld. Jag själv på förlossningen, som födande kvinna till mitt första barn. Och ett liv efter detta. Ett nytt liv. Och även ett lärorikt sådant. Inte bara som människa och mamma utan även för min yrkesroll som Barnmorska måste jag säga.

Vad kunde passa bättre dagen till ära än ett möte på Geburtshaus Frankfurt(?!) Ja, nej, jag tyckte helt enkelt att det var väldigt lämpligt att bege mig dit och få lukta lite på barnafödande igen (nej inte bokstavligt talat denna gång inte! Varken som födande kvinna eller Barnmorska!)  ;-)  Ett mycket trevligt möte blev det med en härlig Hebamme. Jag håller nämligen på med ett projekt för tillfället där jag kommer att besöka alla Frankfurts innerstads förlossningskliniker. Det känns väldigt trevligt och intressant. Dagens besök var på alla sätt och vis trevligt. Jag blev till och med erbjuden att börja jobba åt dem. Det kändes ju himla smickrande(!) 🙂

Min blivande arbetsplats(?)

Otroligt trevliga förlossningsrum(!) Med det obligatoriska badkaret dessutom(!) Vattenförlossning (som under utbildningen blev lite av mitt och Vaves skötebarn och är något som jag starkt tror på!) utgör hela 15 % av förlossningarna på Geburtshaus Frankfurt. Lovely(!) Och till och med den fantastiska pallen är vadderad(!) Det är ju så att man får en tår i ögat av lycka(!) 😉 Nån som känner sig sugen på att föda barn här??

Med detta vill jag säga skål och grattis till mig och mina kursare idag på våran 3 års dag!! Ja det får nog bli ett glas vin för att fira denna fina dag! 😉

 

Kommentera

