Eau de Cologne

Fredagens date med Mr. Morrison var helt underbart fin den! OJ OJ OJ va jag är glad att jag har sett honom live nu. HUR BRA SOM HELLLLLLST!! 🙂 Njutningen var total på Open Air Tanzbrunnen, Köln(!) Med ett i allra högsta grad växlande väder… Sol, regn och ishavsvindar om vartannat inom loppet av 2,5h som vi tillbringade där. Inte illa pinkar det av vädergudarna(!) Men jag kan säga att den regnskur som kom inte så mycket som tog bort det minsta av den upplevelsen… Priceless att vara där den kvällen! Vilken kille(!) (Ja, min man alltså!) 😉

Sittandes i spänd förväntan på kullerstenarna i solskenet likt två turturduvor 🙂

Passade på att vädra mina nymålade fötter. Färgen som för övrigt matchade damen framför ypperligt gjorde ju även denna bilden fantastisk  😀  Tyckte även att det var underbart att sitta och fresta tyskarna med våran enormt stora påse medhavd svenskt lösgodis… Bjöd vi nån tror du? NEJ, NEJ, NEJ! 😉

Ja, jag vet att det inte är någon närbild, men det är faktiskt han!! Världens bästa James Morrison!! In real life! Been there, done that now! Lycka!🙂


Vi gjorde även ett försök med att få med turturduvorna och James på en och samma bild. (Ja det brukar ju sällan gå bra det där med att ta kort på sig själva, och gjorde väl inte riktigt det denna gången heller! Min mans huvud skymmer ju liksom hela lilla James som ju står en bit bort på scenen. Attans! Men men, det är ju killen på bilden som är mannen i mitt liv så jag känner mig ändå hyfsat nöjd med att jag fick med honom på bild!) Man kan ju även be andra i sin omgivning att knäppa kort, med det hade ju varit för enkelt! 😀

Det var ännu en underbar kväll i mitt liv(!) 🙂

Jag vill avsluta med en fundering som finns i mitt lilla huvud där en förståelse för denna inte kan påträffas. VARFÖR HETER EN OCH SAMMA STAD OLIKA PÅ OLIKA SPRÅK?? Det är för mig helt befängt! Köln och Cologne är begrepp på tok för långt ifrån varandra för att kunna vara samma stad tycker jag(!) Inte är det väl konstigt att vi har så mycket förvirring i våran värld(?!) Hur vore det om vi istället kunde göra det lite lättare att förstå varandra? Varför inte prata samma språk till exempel? (Ja, jag är medveten om att den förändringen säkerligen inte kan ske under en natt, men tänk va enkelt det skulle vara då(!) Men namn för städer och platser står jag fast för att de borde heta samma (med skilda uttal i olika språk såklart!) Så det så(!) Är det nån som törs säga emot? 😉

Kommentera

