Kärt återseende, kalas och tyskt föräldramöte

Igår var den lille och jag på kalas…

Söta, glada 1-åringen som det kalasades för igår 🙂

Det blev ett mycket kärt återseende efter en lång tids sjukfrånvaro från bådas håll. Ett trevligt kalas med en massa godsaker och en alldeles fantastiskt god tårta som den lilla killens mamma stoppade i sig PÅ TOK FÖR MYCKET AV(!)  ;-)

Kramar och pussar delades ut generöst av den lille mannen. Och födelsedagsbarnet var också på ett närgånget humör. Det var vad man kan kalla ett äkta puss-och-kram-kalas(!) 🙂

Sen på kvällen var det dags för första föräldramötet på Krippen. Och nu har jag ju inte varit på nåt i Sverige för min egen son. Men nånting säger mig att det fanns vissa likheter och olikheter(!)

LIKHET:

Ca. 20-40% av diskussionerna var totalt ovidkommande och onödiga(!)

OLIKHET:

1. De pratade tyska (och den svenska mamman koncentrerade sig så hårt så att hon höll på att somna under dessa 2 tysktalande timmar för att hänga med på vad som sades).

2. Ett stort bord med glas, chips, annat tilltugg, vatten, diverse juicer, rött vin och Prosecco stod i mitten av rummet till allas förfogande! Heja Tyskland! Tyvärr tog jag ingen bild på det härliga kalaset (JAG MENAR MÖTET! Men OJ va sugen jag var på att smyga fram kameran!)

🙂

Kommentera

