Tar till flaskan(!)

Ja, idag fick det vara nog! Solstrålarna lyser med sin frånvaro och det är ju inte annat än att den lysbleka huden gör mig lite ledsen och nedstämd. Så idag gjorde jag slag i saken och gick och införskaffade en gammal favorit…

Solsken på flaska helt enkelt(!)

För det här verkar vara det enda sunshine som jag kommer att utsättas för innan den stundande semestern om jag ska tro väderleksrapporterna(!) Jag har tidigare år testat diverse olika brun-utan-sol-krämer och haft mycket svårt för doften (och även ibland färgen!) som dessa ger med sig (FÖR ATT INTE TALA OM HUR SVÅRT MIN MAN HAR HAFT MED DEN SAKEN!) Denna är dock mild i doften och ger en fin färg, ingen morotsvarning(!) Utan helt enkelt bara en liten nyans av solbrändhet.

Kladdningen är i full gång nu… (OCKSÅ NÅGOT SOM MIN KÄRA MAN HAR LITE AV EN FOBI FÖR! Blir mysigt det här älskling! Men tänk, oj oj oj, vilken het fru du kommer att ha snart!! ;-)  )

Ja, ibland för man helt enkelt fuska sig fram lite. Jag har varit mycket för att ta genvägar fram till mina mål här i livet. Oavsett vad det har gällt. När jag får för mig att göra något så ska det gå snabbt och helst bli klart på en gång! (Effektiv kallas det! Eller ivrig säger vissa andra?!) 😉

Efter att ha umgåtts med denna trevliga flaska några dagar framöver nu så ska jag nog vara fit for fight att blotta mitt skin i Spanien på lördag!! (Oavsett så kommer det att blottas hejvilt!)

😀

2 thoughts on “Tar till flaskan(!)

Kommentera

