Hetsträning, självgodhet och cirkulerande sushi

Nu såhär i semestertider är vi många som känner panik över allt vad sommaren medför av värme och behov av att ta sig ur sina kläder och blotta sin kropp som liksom tryggt har kunnat gömma sig i diverse tygskynken under vinterhalvåret… Själv har jag gått in i en 1 veckas hetsträningsfas för att fitta till mig till årets solsemester. (Ja, jag är FULLT MEDVETEN om att detta inte är rätt väg att gå eller att det för delen kommer att ske några som helst förbränningsmirakel på dessa enstaka dagar! Men rent mentalt känner jag hur jag blir smärt och tight i kroppen…)  😉

Den svettiga sanningen i vitögat(!) Ja, nu var det ju inte egentligen den här kroppen jag hade tänkt ta med mig till Spanien i sommar… Men vad gör väl lite vaddering och daller här och var egentligen?!

Jag har alltid varit väldigt hård mot mig själv här i livet, oavsett ämne(!) Ställt HÖGA krav på alla plan. Och TACK OCH LOV har jag nu ÄNTLIGEN tagit mig ur detta fördärv av självförakt och många gånger destruktivt tänk och känner nu att jag faktiskt är nöjd med mig själv! (Ja, nu finns det ju SÅKLART detaljer som jag gärna skulle vilja att de var annorlunda än verklighetens faktum, men jag har liksom lärt mig att acceptera att detta är min kropp (och min själ!) (Grattis, det tog bara ca 29 år att få den polletten att trilla ner!)  😀  Nej, det var faktiskt när jag blev mamma som detta plötsligt hände inom mig. Jag började då plötsligt att vara snäll mot mig själv. Jag kommer dock aldrig att må bra av att inte hålla mig iform och det tycker jag nånstans är en sund inställning. Den inställningen hoppas jag innerligt att jag kommer att bära med mig som en respekt för mig själv. Dock ser jag inte slaviskt på träning och näringsintag numera. Och det är bara SÅÅÅÅÅÅ skönt! Det är livskvalité för mig med god mat och dryck och jag njuter även gärna av sötsaker. Då kanske man inte kan förvänta sig att man ska ha en pinnsmal kropp?! Och jag kan även sätta pengar på att jag inte skulle vara lyckligare om så var fallet(!) Jag älskar mig själv och mitt liv(!)  🙂

Efter dagens svettning och slit på gymmet (som för övrigt var riktigt, riktigt skönt, något som jag gjorde för att jag ville det!) så väntade en lunchdate inklusive bebissnuff med två fina damer. Sushiälskare som jag är så bar det av till en härlig sushibar i stan…

OTROLIGT god, cirkulerande sushi… Man kan ju bara inte sluta ta för sig på detta band av godsaker som svischar förbi(!) Bra affärsidé(!)  😉

Bebissnuffet gick jag dock misste om då den lilla tjejen inte alls hade tid att mysa med mig. Hon hade det tillräckligt bra i vagnen och tyckte tydligen att jag hade en otroligt trygg och sövande röst så hon och sov sig skönt genom hela dagens lunchdate… Bättre lycka nästa gång(!)  🙂

Kommentera

