D-vitamin boostar…

… i ett UNDERBART soligt Nerja, Spanien(!)

(Ja, jag kände att det var hög tid att ge mina trogna fina bloggläsare ett livstecken från den semestrande bloggerskan! Jag lever, I ALLRA HÖGSTA GRAD!!)  😉

Bada i lilla poolen tillhör den lilles favoritaktivitet (och mamman klagar inte heller högljutt under denna aktivitet!)  😉

Ibland håller jag även till på poolkanten och insuper solens ljuvliga strålar och suger åt mig av det D-vitamin jag kan få (och klagar inte så överdrivet mycket då heller!)   😉

Just här kan man även beskåda att mitt pigment inte är som det bör efter allt vad solen har kysst mig under denna veckan (men nu har dock inte heller brännan på underarmarna prioriterats något nämnvärt!)   😀

Njutningen är total i detta soliga härliga Spanien. Värmen gör att vi är svettiga och kladdiga mest hela tiden, och addar man även på med de litervis av solskyddskrämer och aftersunkrämer och fan och hans moster så blir ju det hela dubbelt så kladdigt. Om då dessutom addar på med lite sporadisk vätskebrist så har man ju en fantastisk grund för det klassiska semestergnabbet som uppstår över diverse totalt betydelselösa ting man och fru emellan…  😀

Imorgon är det slut på denna ljuvligt svettiga semester med våra älskade svenska juveler till vänner… Då väntar våran om möjligt ännu mer fantastiska tillvaro och liv hemma i Frankfurt  🙂

Jag skulle dock mer än gärna vilja ta med mig poolen, havet, Sangrian och de obeskrivligt smaskiga tapasrätterna…

Mitt levebröd denna veckan… Gambas al Pil Pil (ja, alla miljöaktivister och djurrättsaktivister och allt vad de kan tänkas heta får minsann säga vad soom helst!), Sangria och på tok för mycket vitt bröd har jag stoppat i mig. GUDOMLIGT GOTT!!!  🙂

För utom allt detta har jag även samlat på mig MYCKET bloggmaterial under denna semester (det ena dabacklet efter det andra har avlöst varandra, och MYCKET MYCKET underbart har vi haft för oss i detta solkustens paradis!)   🙂

Kommentera

