"Borta bra men hemma bäst", hallå tvättberget och TACK för era åsikter i "Veckans VOTE"(!)

HEMMA igen efter en HÄRLIG Spaniensemester med bästa vännerna från Vallentuna!! Som tidigare nämnts har jag samlat på mig MYCKET bloggmaterial under denna vecka. För att använda mig av något som min man har mycket svårt för ”floskler”, ”klyschor” eller andra uttryck som är intetsägande enligt honom (JAG ÄR AV EN HELT ANNAN ÅSIKT!) ”Borta bra men hemma bäst”(?!) Jag tycker att en klyscha kan vara väl värd att använda sig av OM DET NU ÄR SÅ MAN KÄNNER(!) Bara för att någon har satt ord på något innan behöver det ju inte vara fel att använda de orden igen(!) Så det så(!) 😉

”Borta bra men hemma bäst” är en line som ALLTID stämmer alldeles utmärkt in på mig(!) Oavsett vart jag än åker(!) Och med vem. Att komma hem till MITT HEM är en underbar känsla. Här mår jag som allra, allra bäst. Och det är väl för ljuvligt att man känner så?! Att bara gå runt bland våra saker, lukta på de nytvättade kläderna som jag hängde innan vi åkte och fixa och dona här hemma i mitt hem. Bubbla vatten i soda streamern, göra Cappuccino i kaffemaskinen, packa i diskmaskinen, gå runt på en rent golv, och TVÄTTA…. Detta OSANNOLIKT STORA berg av tvätt som vi fick med oss hem efter bara 9 dagar on the road. Det är njutning för mig (ja, jag är inte som alla andra jag inte!) 🙂

Vi bodde riktigt, riktigt trevligt i Spanien också. I en STOR etagelägenhet, två sovrum, två toaletter och badrum, vardagsrum, kök och två balkonger med härlig havsutsikt.

Utsikten från ena balkongen…  

Utsikt åt ett annat håll (den enda mulna morgonen).

Utsikt från den andra balkongen… 

Byn av lägenheter och villor, välutrustade för uthyrning och ett bekvämt semesterliv och ett härligt tillhörande poolområde låg uppe på en höjd med en brant sluttande backe ner mot stan som ligger ca 30-40 min promenad därifrån.

Jag påminns dock alltid när jag åker på solsemester om att jag är en MYCKET BEKVÄM MÄNNISKA(!) Som dessutom tycker om att vara ren och inte smutsig om fötterna hela tiden…  så att jag då ständigt ligger och sover med grus i lakanen. Det är väl en charm det också (TYCKER VISSA!) Men jag tycker om att vara ren(!) Hotell med daglig städning är nog ändå det som lockar den här lyxhustrun mest  😉

Men Spanien är bara så vackert med det kupperade landskapet, de vita husen, de underbara färgglada blommorna, det fina, härliga havet och allt, allt annat ljuvligt som detta land har att erbjuda(!)  🙂

Vart börjar man nu att ge sig på detta stoff av händelser… Debackel och annat roligt att berätta om i bloggen. Ja, jag kommer att välja att berätta om allt, inte som debackel, (trots att jag tycker väldigt mycket om detta ord), utan snarare som lärdomar och konstateranden som gjorts under denna resa. Det kommer säkerligen att bli en del stolpar. Med tanke på omfattningen måste jag även försöka dela upp detta i olika avsnitt och dessa kommer strukturerat (eller inte) att presenteras under veckan. Först måste jag samla lite kraft i tvättberget inför detta illustrerandet 😉

 Ja, man kan tro att hon är spritt språngande galen den här människan som hävdar att en solig semester i Spanien inte slår att vara hemma i ett regningt 18 grader varmt Frankfurt(!) Missförstå mig rätt snälla(!) JAG ÄLSKAR ATT RESA MEN ÄLSKAR OCKSÅ ATT VARA HEMMA(!)  🙂

 

Jag vill bara avsluta med att TACKA alla er som svarade på den förra undersökningen ”Veckans VOTE”(!) Vill också tacka för att denna demokratiska omröstning nu medförde att jag kommer att fortsätta med min lite kortare frisyr och INTE lägga mig an med extensions och spara ut mitt svall. (Till min mans förtret! Men kanske kanske kan jag tänka mig att blondera håret framöver så att du iallafall blir lite nöjd med din fru, älskling!) Det kommer att komma fler sånna ”Veckans VOTE”-uppdrag till mina fina bloggläsare framöver… 😉

 

 

Kommentera

