Kulörmatchad lunch, dagens språkförbistring och den oemotståndliga doften

Idag stod en lunch i stan med två goa tjejer på programmet… Jag satte på mig en somrig klänning och stegade iväg ner i det solgassande vädret…

Självfallet såg jag till att välja matchande mat och dryck till min enormt orangefärgade klänning(!) Vad kunde då passa bättre än en Aperol Spritz i det varma sommarvädret(?!) 😉

Efter lunchen stegade jag vidare med min otroligt orangefärgade klänning mot Krippen för att hämta den älskade ungen. På vägen hem därifrån mötte vi en man som stannade mig. Ja, och det är absolut inget som hör till ovanligheterna. Alla människor i den här stan verkar tro att jag känner till allt här i krokarna (VILKET ABSOLUT INTE ÄR FALLET!) Vägfråga efter vägfråga drabbas jag av näst intill dagligen (och jag är till och med usel på vägbeskrivningar i vanliga fall, trots om jag får prata svenska!) Var helt beredd på denna mannens fråga… Gav honom en ganska bra vägbeskrivning till brandstationen. Då tog han fram en cigarett och visade att han bara hade frågat om jag hade eld…  :-D  Det var dagens språkförbistring(!)  Jag gick vidare hemåt i min brandgula klänning och skrattade så att jag fick ont i magen efter den vill jag lova(!) 😀

På flygplatsen i Malaga lyckades jag hitta en ny parfym till mig själv som jag har varit ute efter ett tag. Jag har lite svårt för det där med att byta doft och har liksom kört med samma sen jag gick på högstadiet (ja, och det var ju INTE igår!) Dolce & Gabbana, Light Blue, det är MIN DOFT(!) Har haft en annan senaste åren som reserv som jag också tycker om, J’adore by Christian Dior. Men den kommer inte ens i närheten av samma nivå som D&G Light Blue(!) Dock kan man ju känna att man efter ca 15 år kanske bör förnya sig lite. Och HERRE GUD vilken underbar doft och hittade på min parfymvandring i Taxfree shoppen! En ny favorit(!) 🙂

Nej, men inte kan man ju svika sitt märke fullständigt(!) Dolce & Gabbana Light Blue ”Dreaming in Portofino” LIMITED EDITION(!) En helt oemotståndlig doft som nu är MIN(!) 🙂

Sprutade på mig lite av denna oemotståndliga doft igår och det visade sig att den hade BRA effekt på min man. Han kunde liksom inte hålla händerna borta från mig… En parfym med ligg-garanti(?) Kanske. Dock kan jag bekräfta att denna parfym i kombination med hostningar rätt i ansiktet inte medför någon som helst ligg-garanti(!) Så det så(!) (Tror dock att det finns goda förhoppningar för detta utan rethostan… Kan följa upp detta ämne senare om det finns intresse av det!) 😉

GÅ UT OCH KÖP EN SÅDAN OEMOTSTÅNDLIG DOFT TILL NÅN KVINNA SOM BETYDER MYCKET FÖR DIG ELLER TILL DIG SJÄLV VETTJA(!) 🙂

2 thoughts on “Kulörmatchad lunch, dagens språkförbistring och den oemotståndliga doften

Kommentera

