SKIT BRONKIT(!)

Semestern i Spanien gav mig inte bara trevliga semesterminnen hem i bagaget utan även en rethosta utan dess like. Den har fullständigt drivit mig (OCH MINA NÄRA OCH KÄRASTE!) till vansinne(!) Igår kväll var jag nära ett psykiskt sammanbrott (och framförallt nära att hosta upp min ena lunga) och bestämde mig för att uppsöka min läkare. Gjorde ett besök där nu på morgonen och blev i vanlig ordning ORDENTLIGT och GRUNDLIGT undersökt. Det var in- och utandningstester och lyssning på auskultation av lungor fram och bak och jag kan ju säga att jag på inget som helst sätt passerade obemärkt igenom den besktningen. Nej, inte då. En dubbelsidig saftig bronkit fick jag som dom och ett artilleri av medikamenter skrev hon ut till mig den trevliga husläkaren.

Ett vidunder till antibiotikakur och en härlig kortisonspray ska nu hjälpa mig i matchen mot denna bronkit(!) Nu ska vi se vem som skrattar sist(!) GAME’S ON(!)   😉

Kommentera

