Fockad Foccacia(!?)

Nu har jag stått i köket och pillat och donat inför dagens sommerfest på Krippen. Grill och lekfest i en stor park i Frankfurt. Det blir första mötet med Krippen för min man. Själv har jag ju hängt där en del innan och även träffat en del av föräldrarna på föräldramötet för några veckor sen. Denna gången ska vi ha lite knytis och jag kände mig mycket tveksam över vad vårat lilla bidrag skulle bli till detta knytkalas. Men en sak var säkert och det var att jag ville imponera på tyskarna med att göra vad det nu skulle bli jävligt bra  😉  Min man bidrog med idéen till bakverket som skulle tas med till sommerfesten: Foccacia(!) Gud såååååå gott det är! Och så länge sen jag gjorde det. Har inte gjort det sen vi flyttade dit. Men innan har jag lyckats riktigt bra med detta bakverk. Lade även ner min själ i baket denna gång (ja, mycket för att impningen skulle bli total såklart!)  😉

Ut efter enligt receptet, full gräddningstid kom dock detta bröd… en fockad Foccacia(!) På tok för well-done(!) Men det är ju bara så TYPISKT MIG(!) Gör allting rätt men snubblar sen på mållinjen. När det kommer till självaste gräddningen är jag på tok för disträ och kärleken till mina bakverk avtar tydligen och det med ett okänsligt resultat som konsekvens. Nu är det bara att leva på hoppet om att det finns många tyskar på sommerfesten som likt mig gillar well-done (ja, just foccacia vill jag egentligen inte ha well-done, men det mesta av annat som tillagas!)   😉

Nu ska vi, ja både jag och min man faktiskt, gå och hämta våran lilla juvel på Krippen. Sen bär det av på sommerfest(!) (Hoppas att sonen min inte kommer att skämmas allt för mycket för mammans bakverk (min man kommer garanterat inte att vara nöjd med min bedrift, han är minsann ingen well-done-kille!)  🙂

Kommentera

