Vittnesuppdrag av finaste slag(!)

Nu ska jag berätta om semesterresans höjdpunkt(!) Vistelsen i Spanien innefattade även ett vittnesmål för mig och min man… Bevittnadet av något av det finaste som finns. När två av de närmaste av man och kvinna i våra liv väljer att säga JAAA till ett gemensamt liv tillsammans…. Som man och fru(!) Jag talar så klart om BRÖLLOP(!) I ensamhet, på en mycket vacker plats i denna värld, i ett solgassande och blomstrande skönt Maro, Spanien(!) Jag är så lycklig över att jag var där och fick bevittna det fullständigt enastående vackra(!)  🙂

Bilarna packas med barn, blommor, kamera och bibel… för avfärd mot vigselplatsen(!)  🙂

Två svettigt förväntansfulla sitter redan i våran trötta, enormt heta Ford Ka, som liksom inte erbjuder någon överdriven AC(!) Tack och lov blev det lite ordning på svettningarna när fönstrerna öppnades och vi blåste fram mot vigselplatsen som låg ca 5 min ”hemifrån”…

Svettningarna tog dock fart igen i takt med tårarna under vigseln när jag hade ansvaret för att trycka i lite extra i psalmsjungandet. Ni som känner mig vet ju att sjunga inte tillhör något som jag egentligen borde ägna mig åt med min obehagligt falska och allmänt dåliga sångröst(!) Hur som helst, vad gör man inte för dem man älskar(!) När man gifter sig och är så få medspelare med som vid ett sånt intimt bröllop som detta, ja då måste ju de få deltagarna klämma i från tårna helt enkelt. Min man kunde skylla på att han var kameraansvarig (och han gjorde faktiskt ett fantastiskt jobb med att likt en bättre version av Paparazzi bränna av x antal bilder med brudparets fantastiska systemkamera så att inte ens ett minspel gick till spillo!) De tre fina barnen som var med annars… Ja, de föredrar ärligt talat andra strofer än dessa högtidliga psalmer som inte ens föräldrarna lyckades sätta texterna på(!) För mig gick det bra tills min son kom och snodde min lapp med psalmtexten på, då infann sig paniken   :-D  Han gick för övrigt runt och bidrog med sin lilla stämma till ”Umpa, umpa” eller Ompa, ompa” eller vad den där aplåten nu heter. Vackert värre(!) 😀

Ja, vackert var bara förnamnet av detta event(!) Herre gud va vackert det var(!) Inte ett öga torrt(!) 🙂

Sötaste efter vigseln var när vi skulle gå därifrån och minsta dottern gick hand i hand med sin nygifta mamma som sa att vi skulle åka hem igen nu. ”Men, du skulle ju gå på bröllop idag mamma?!” Ja, det var tydligt att ingen av barnen riktigt förstod att det var ett bröllop när vi stod där och sjöng och kvinnan och mannen gav sina löften till varandra och den söta prästen predikade och gav kärleksfulla vitsord och lyckönskningar till brudparet. BARN ÄR UNDERBARA(!) 🙂

Bilder från min kamera existerar inte från denna vigseln då jag inte på något sätt hade tid med någon form av fotografering då tre barn och bibeltexter skulle hållas koll på.

Kan dock bjuda på ett avslappnat kort på the Lovebirds från efter vigseln  😉

Världens finaste nygifta par(!) ÄLSKAR ER(!) ALL LYCKA TILL ER I LIVET SOM MAN OCH FRU(!)  🙂

Älskar även denna bild på de finklädda barnen blickandes ut över havet innan bröllopsmiddagen i stan(!) En helt underbar tapasdinner(!) Kan vara världens godaste mat(!) Me like a lot(!)  🙂

Kommentera

