Hejdå(!)

Nu kanske ni tror att jag har blivit helt tokig som lägger ut ännu en bild på den där rödvinbärspajen… MEN faktum är att denna är rykande färsk och nybakad(!) Ja, det är sant jag har gjort en favorit i repris(!) 🙂

Det där är faktiskt även mycket likt mig när det kommer till något som jag tycker om… då gör jag samma OM och OM igen i rena vansinnet och föräter mig sedan på det. Samma visa varje gång nästan. Det är ett under att inte skörbjuggen har lyckats sätta klona i mig ännu!) 😀

Idag är det nämligen fikabjudning här hemma igen. Denna gång ska vi säga hejdå till två fina svenska tjejer vars lilla familj nu ska lämna Frankfurt för nya äventyr i Sverige. Sverige blir ett nytt hem för den lilla tjejen som faktiskt är född här i Frankfurt. Henne och hennes härliga mamma träffade vi när hon bara var några få månader gammal. Kramkalas blir det ett ordentligt ett på Hansaallee idag(!)

Ett stort LYCKA TILL i nästa kapitel i livet önskar vi dessa fina damer (och även herren i familjen!)  🙂

Avsked får man träna på och erfara mycket här i Frankfurt. Det är en sån stad. Vi är många svenskar som bor här. De flesta dock på tidsbegränsade kontrakt, så kallade expats. Vi har ingen sån tidsbegränsning utan stannar här så länge vi själva vill. Det känns skönt kan jag tycka. Men jag vet inte om jag nån gång kommer att känna att det kommer att kännas 100% bra att lämna vårat liv här. Dock är jag heller inte helt sugen på att leva resten av mitt liv här i Tyskland (men jag har lärt mig mycket av livet och bland annat att man ALDRIG SKA SÄGA ALDRIG!) 😉

Livet bjuder på många lärdomar och att lära sig att säga hejdå till människor, det tror jag aldrig riktigt att jag lär mig riktigt bra. Vi har gjort det en gång tidigare här. Det gjorde otroligt ont i mig. Det var människor som stod mig oerhört nära. Dessa människor finns dock fortfarande kvar i våra liv. Och faktum är att vi om ett par veckor ses igen! Något som gör mig enormt lycklig(!) 🙂

Genom att leva på det här sättet. I ett främmande land, en främmande kultur, ett främmande språk… you name it… Det ger en enormt stor utvecklingsmöjlighet på alla möjliga plan. Och det är också tufft till och från(!) Och vi som levt och lever här som utlandssvenskar får genast en djup kontakt och en förståelse för varandra. Man känner en samhörighet med varandra. Det är värdefullt. (Jag kan utan att tveka säga att detta har gett mig stor förståelse för utlänningarna i Sverige, allt vad de går igenom. Och då talar jag inte om flyktingarna som upplevt en väldig massa elände där de kommer ifrån!) Det är svårt för att inte säga omöjligt för andra, utomstående människor att förstå. Att jag skulle träffa vänner här som skulle bli några av mina absolut bästa och närmaste vänner. Det var inget jag alls trodde innan vi flyttade hit. Men det är likt livet i övrigt. Det är en ständig utveckling, en ständigt föränderlig värld som vi lever i. Och vi utvecklas i takt med allt vi går igenom och upplever. En annan lärdom som jag har gjort i detta mitt 29-åriga liv är att man ska ALDRIG TA NÅGOT I LIVET FÖRGIVET(!) Det är och kommer alltid att förbli föränderligt(!) Vänner kommer och går, och en del vänskaper består. Jag är oerhört tacksam och känner mig oerhört rik på fina vänner och känner att det sprudlar av kärlek i mitt liv. Jag känner stor tacksamhet över detta(!) Jag har utvecklats mycket under denna tid i Tyskland och jag är riktigt stolt över den jag är idag. Och jag kan inte vänta på att fortsätta leva och fortsätta utvecklas. Jag tycker livet är så fruktansvärt spännande och härligt(!) Att jag har hittat någon som kan vara den bästa av levnadspartners gör inte heller saken mindre underbar(!) 🙂

Oj oj oj vilken störtseriös blogg detta blev (ja, men ibland är det faktiskt även läge för det!)  🙂

SKÖT OM ER OCH TA HAND OM ER OCH VARANDRA DÄRUTE(!)

NJUT AV LIVET(!)

🙂

4 thoughts on “Hejdå(!)

  1. Tack så jätte mycket för den goda pajen, vi kommer att sakna er jätte mycket, det är verkligen med blandade känslor vi lämnar Frankfurt.. Kram

Kommentera

