Patriot, men nu tillbaka i min älskade verklighet(!)

NU är semstern i Sverige slut för den här gången… Och jag är väl medveten om att jag har lyst med min frånvaro här på bloggen. Men nu är det slut på det(!) 🙂

Underbart har vi haft det(!) Spenderat tid med vänner och familj och njutit av alla svenska läckerheter i form av räkor, lakriktspuckar och lösgodis och diverse annat som man liksom inte vill leva utan(!) 😉

Det känns som jag alltid tycker LJUVLIGT att vara tillbaka i min älskade verklighet. Hemma hos mig(!) Här mår jag som bäst. Men nog är det så att vissa ansikten saknas i mitt synfält som ju befinner sig i Sverige… Så ljuvligt är det även att befinna sig på svensk mark med jämna mellanrum (ja, alltså det är inte bara på grund av lösgodiset, räksmörgåsarna och lakritspuckarna som jag vill dit då och då!)  🙂

Me and my black lover (and my husband!)  MÅNGA av den varan blev det under denna Sverigetripp(!)  🙂

En tanke och känsla som har växt mycket inom mig sen jag flyttade utomlands är den fördjupade (ja, MYCKET fördjupade!) patriotiska känslan som jag nu hyser för mitt hemland… Kalles kaviar betyder nu mer än nånsin, och diverse andra svenska produkter och traditioner. Det har växt enormt mycket under denna tid utomlands. Och under denna tripp till Sverige såg jag till att inhandla diverse prylar och ting som visar att jag är svensk… och en riktig patriot(?!) 🙂

Svenska flaggan står numera i fönstret hemma hos mig (det har jag mycket svårt att se att den skulle ha gjort om vi bodde i Sverige!)  En sån har jag varit sugen på länge sen vi flyttade hit… Våra kära svenska grannar har nämligen en ståtlig fin flagga på balkongen som jag alltid har varit avundsjuk på… Nu har vi i alla fall ett litet substitut här hemma(!) Och en liten dalahäst till såg jag också till att införskaffa…  🙂

Min kära lilla son viftar också gärna glatt (ja, mycket glatt) med mammans nyinhanadlade prydnadsflagga(!) 🙂

HEJA SVERIGE(!) See you soon again(!) You are right here in our hearts (and in our home now!) 🙂

Kommentera

