Pärlor från sommarens Dalaresa

Ett utdrag från våran semester i Falun-Borlänge i bildform… 🙂

LANDAT I SVERIGE(!)  🙂  Flygplanssovaren somnade i takt med att han satte ner rumpan på sin flygplansstol och gjorde inga besvär av att ens slå upp ögonen när vi ens kom fram till Arlanda. Likt en trött tonåring bredde han bekvämt ut sig på stolraden och sussade skönt vidare  😀

I stugan i utkanten av Falun såg mamman till att lära sin son hur det här med fiske går till… Läraktig som få stod han där och sög i sig av dessa enastående kunskaper  😉

En mycket nöjd fiskare (lärlingen lyser dock med sin frånvaro… han tyckte nämligen att de söta små fiskarna var läskiga!) 🙂

Han höll sig på behörigt avstånd från de slemmiga fiskarna. Trots att hans föräldrar pedagogiskt försökte få honom att ”klappa” och framförallt inte vara rädd (för de 10 mörtarna som mamman duktigt nog metade upp!)  😉

Ljuvligt svensk lunch i form av mormors kålpudding med kokt potatis och lingonsylt, och ett läskande glas Norrlands till det(!) Som sedan kryddades på ytterligare med hembakta mormorskakor i form av äppelmuffins och toscakaka till kaffet!! Underbart!!  🙂

En härlig kväll fick jag till med några av de härligaste av killar i mitt liv…. Denna minigolftävling var inledningen och den var inte bara en njutning för mig då jag är känd för att vara en dålig förlorare och detta motstånd i denna match inte på något sätt var till min fördel(!) Den ena är mer dopad än den andra i denna icke-sport(!) Och svordomarna haglade ur min mun på nästan samtliga banor, om inte för mina egna värdelösa prestationer så för den beundransvärda TUR som infann sig nästan i varje slag som de här ståtliga herrarna bjöd på(!) SUR blev jag när jag inte lyckades tvåla dit dem. Men jag hade dock ett ess med mig i rockärmen… En utskrift med våra resultat från årets fotbolls-EM-tips…. Där var de chanslösa mot den 160cm höga kvinnan(!)  ;-)  En underbar kväll med många skratt, (om möjligt ännu fler!) vinglas och en och annan öl blev det. Priceless(!) 🙂

Bus och lek med farmor och farfar. Han körde nästan fullkomligt slut på både sina mor- och farföräldrar under denna Sverigevisit det lilla lekmonstret(!) 🙂

Mästerkocken till svärfar fjäskade bland annat till med att laga denna, en av mina favoriträtter. Som för övrigt tar timmar att göra. UPPSKATTAT(!) Vi blev I VANLIG ORDNING så oerhört bortskämda med mat, dryck och andra godsaker under våran tid hos våra föräldrar och mor-farföräldrar i Dalarna(!) 🙂

 TACK IGEN FÖR ALLT KÄRA NI(!) 🙂

NÅGOT SOM DOCK INTE SYNS HÄR OVAN PÅ BILDERNA ÄR ATT JAG ÄVEN BADADE I VÄLLAN, I DET DÅ 17 GRADIGA VATTNET(!) Dock har min mästerfotograf till far dessa bildbevis i tryggt förvar. Jag ska muta honom med att maila över dem så ska jag allt bevisa senare på bloggen(!) 😉

Fortsättning följer även senare med bilder från våra härliga Stockholmsdagar… På återseende(!) 😉

Kommentera

