Stockholm i mitt hjärta(!)

Highlights från Stockholmsdagarna under denna sommarsemester…

Busiga barn som fullständigt såg till att få oss portade från Stadium i Täby Centrum för all framtid. Hur roligt kan det vara att handla kläder(?) Jo, precis hur kul som helst förstår ni (OM man får härja runt och leka bland de fina kläderna!) Älskade ungar(!) 🙂

En vansinnig massa god mat åt vi(!) Bortskämda till max under denna Sverigeresa(!) Här ovan helt galet goda tapas och världens godaste Beaburgare á la Galante(!) Ibland undrar jag faktiskt själv om det är en mat och dryckes blogg jag håller på med. Mycket mat och goda drycker blir det och det är mycket riktigt även stora delar av vad mitt livsnjutarliv består av(!)  😉

Kärleken mellan barnet och denna keliga katt går inte att ta misste på(!) Han är upp över öronen förälskad i detta djur. Stackars katten får inte vara ifred en enda sekund när vi besöker världens bästa Vallis… Tålamod som en gud har han verkligen den snälla katten… Endast en gång fick han sig en till synes ganska mild känga av katten den energiska kattälskaren 😀

Grabbarna grus förväntansfulla och har russinfest på båten ut till Fjärderholmarna under den obeskrivligt underbara återföreningen av Frankfurtligan. En reunion ljuvlig som få(!) En skrattfest i vanlig ordning. Diverse kort och brädlirande… Och INGEN kan väl glömma när the underdogs (jag och min man) slammrade hem segern i ”Med andra ord”(?!) 🙂

Me and my lovely Mary! Ett obeskrivligt härligt återseende(!) 🙂

Grönan fick sig ett besök av oss tillsammans med Brommaborna. Där kunde barn och vuxna roa sig utan större problem. Mammorna blev som små barn på nytt och barnen blev också riktigt frälsta i karusellåkandet(!) Ruskigt kul är det ju(!) 🙂

 Loungehäng och lek i Bromma. Vissa sitter i loungen medan andra sliter med grillningen  ;-)  Otroooooligt god grillmiddag(!) (Törs knappt lägga ut en till matbild dock utan att bli anklagad för matbloggeri!) 😀

När Stockholms stad levererade solsken till frukost så inventerades även 7elevens frukostpåse en morgon. Inget fel på den inte(!) Det är ju tråkigt att äta hotellfrukost flera dagar på raken(? NOT om du frågar mig!) 😉

Farbror fick sig en omgång lek i Vasaparken. Och det syns ju tydligt på bilden vem som njuter mest av den här åkturen(!) (Han var dock bestämd det lilla lekmonstret och bossade runt med den åldrande farbrorn på diverse attraktioner i lekparken så det var ju roligt att han fick göra nånting som han tyckte var kul iallafall(!)   🙂

Ja, det var det mesta av vad jag lyckades fånga på bild under dessa Stockholmsdagar. Heeelt underbara dagar(!) Förutom vad som kan skådas på bilderna ovan så hade jag även en makalöst härlig vinlunch med min kära vän från Nykvarn, barn-och-man-fritt!! Inte ord kan heller beskriva hur ljuvligt det var på alla sätt och vis. (Kom dock inte ihåg att ta fram kameran då trevligheterna avlöste varandra i form av ett pladder av diverse samtalsämnen som bara två barnmorskor kan bemästra!  😉   Nå ja… har bilderna vackert i mitt minne iallafall(!) 🙂

Nu ska jag runda av och knyta ihop Stockholmssäcken… Ett konstaterande:

Stockholm finns i allra högsta grad i mitt hjärta(!) Och ett antal personer i den staden gör mig MYCKET VARM I HJÄRTAT, är så enormt tacksam för att jag har er(!)🙂

Avslutar nu detta blogginlägg med en hälsning till Omena Hotels Torsgatan där vi spenderade några nätter under detta Stockholmsbesök…

Tack för den klockrent urusla vägbeskrivningen till vårat hotellrum, rum nr.119(!)  SJÄLVKLART gick vi ner i fel korridor först(!) Kan bara konstatera att det finns idioter ÖVERALLT här i världen(!) 😀

På återseende Stockholm…

 och alla fina bloggläsare(!)

🙂

Kommentera

