Mysdag i strålande sol på badet, materialistiskt tänk och årets blunder(!)

Igår strålande solen i Frankfurt och självklart kastade vi oss iväg på våran U-Bahn några stationer fram till ett trevligt och fräscht utomhusbad. Lapade sol, badade i de friska bassängerna, lekte i lekparken, spelade fotboll i gräset och åt Chicken Nuggets och Pommeslunch och njöt till fullo av denna ljuvligt varma och sköna sommardag. Bloggerskan glömde dock sin kamera hemma och kände sig fullständigt handikappad av detta. Fick tack och lov lite bloggbidrag iform av ett par bilder från min kära vän, tack för det raring (sen att jag ser ut som en idiot på bilderna, ja det får man väl rent av bara fint bjuda på!)  😀

 

Till synes slåss vi om Chicken Nuggetsbitarna… Undrar djupt varför jag ser ut som jag gör på bilden. Kanske känner mitt hungriga jag lite hur födan rinner mig ur händerna. Barnen måste ju få äta sig mätta först(!)  😀

SJÄLVKLART var mammorna värda ett glas lunchvin även på badplatsen denna ljuvliga dag(!) Dock blev den ena mamman (JAG!) aningen besviken över de olika serveringsalternativen!) Vissa fick vinglas och andra (JAG!) fick en plastmugg á la toalettvariant(!?) (Det är skillnad på folk och folk, TYDLIGEN!)   😀

Gott smakade det iallafall och JAG MÅSTE BERÄTTA VAD VINGLASET KOSTADE(!) (Oavsett om man fick det i det ena eller det andra glaset!)

1,50 EURO!!! Det ni(!) Det var ju därav rent omöjligt att inte unna sig ett glas i det solstrålande vackra vädret(!)  😉

Vi sa flera gånger igår att det känns som att vi är utomlands… Två blondiner(!) Och, ja, det är ju precis det vi är(!)  😀

Med en 25 grader varm och aningen tropisk kväll igår kände vi också en fortsatt enorm njutning av att vara just här! Life is good(!) (Med eller utan plastglas!)  🙂

Det strålande solskenet medgav också efter frenetiskt solskyddssmörjande av barn och avsaknad av smörj på mammans skinn med ett resultat i form av årets övermättade solbränna… med betoning på BRÄND(!) Stackars ryggen, axlarna och armarna fick sig en rödaktig färg likt en bättre kokt hummer. VARJE ÅR GÖR JAG EN SÅN BLUNDER(!) Det slår aldrig fel(!) Kanske infinner sig solförnuftet efter 30(?) Bättre lycka nästa år då(!) (Och nej, inga bilder bjuds på den mindre vackra solbrännan! Endast få utvalda får skåda dessa kroppsdelar förnärvarande och Aloe Veran smörjs på frenetiskt såhär dagen efter!)   😉

Kommentera

