Skalle-Per och beach i Frankfurt(!)

Idag bestämde jag mig hastigt för att frisera den lilles huvud igen… Det är ju så roligt. (Han är dock inte alls av samma åsikt!) Tänkte att vi skulle prova med att köra hårklippsmaskinen genom hans hår. Det växer ju tillbaka så fort igen. Och jag har trott att han likt sin far skulle passa i den kort-korta frisyren. Så utan att tänka mer än några sekunder på det så satte jag igång (impuls är lite av ett mellannamn för mig I MÅNGA LÄGEN!) Håret flög av åt höger och vänster medans den lille mer och mer högljutt började protestera och beklaga sig över allt kli som blev på hans lilla kropp och för att inte tala om det hår han gnuggade in i sina ögon och i munnen…. Det var dock en ganska snabb operation… och resultatet sen:

En säck med mjukt och fint hår(!) 

Efter att håret från hela hans kropp spolats bort blev han mycket nöjd och glad över sin nya frisyr. Pappa upp i dagen(!) Ser numera ut som en cool liten hårding… eller som en liten skalle-Per?!?  🙂

Både hans mamma och pappa hade lite svårt att smälta det nya utseendet på barnet till en början… (Så kände jag även när pappan rakade av sig kort-kort!) Men frisyren har växt på mig (och min man) under dagens lopp… Kan helt enkelt inte försstå hur han kan vara så fin JÄMT på alla sätt den där lilla killen(!) Eller jo, det är ju MITT BARN (och vilken förälder känner inte så för sitt eget barn?!)  😉

Den senaste bilden är tagen på dagens badutflykt till Langener Waldsee här i Frankfurt. Ja, nu är det ju så att vi många gånger klagat på att det är just utomhusbad som saknas i den här fina staden för att den ska kännas komplett… Och nu har det ju visat sig att det visst finns beach och andra trevliga badmöjligheter I VÅRAN NÄRMILJÖ… Kan man ju tycka att vi borde ha koll på vid det här laget efter snart 2 år på plats… Men vi får nog helt enkelt skylla detta debackel av infobrist på våra informanter här runt omkring oss(!)  😉  IDAG blev det iallafall beachpremiär i Frankfurt(!) BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG(!)  🙂

Frankfurtsand mellan tårna… Ja, nu kan jag ju tillägga att det även fanns rikligt med större korn på denna beachen såsom dessa bumlingar som också syns här på bilden(!) Bad med badtofflor på hade inte varit en nackdel(!)  

Men det är ju BEACH(!) UNDERBART TREVLIGT (och välbehövligt med svalkande av heta kroppar en ljuvligt solgassande och fin dag som denna!)  😉

Kommentera

