Hecklande, igenkänningar inom barnmorskans arbetsområde och min nya kära accessoar(!)

När kära norskan och norrbaggen var här fick vi inte bara njuta av urgod Champagne från självaste Champagne och mysa och ha trevligt med dessa juveler… NEJ, faktum är att damen i sällskapet även hecklade (med reservation för att denna stavning kanske är uppåt väggarna! Norska hör inte till mina språkliga begåvningar!) Heckla på norska är nämligen virka på svenska… (Och jag måste ju medge att det är mycket roligare att använda det ordet!) Denna fina juvel (ja, norrbaggen får absolut inte ta åt sig av detta beröm!) virkade något så fint som ett ursnyggt iPhone-fodral till min iPhone (ja, nu är den ju egentligen inte riktigt min, MEN VI SÄGER ATT DEN ÄR DET TYCKER JAG!) 🙂

Hecklerskan in action(!)  🙂

Sååååå fin blev den(!) Erkänn att ni nu plötsligt blev lite avis(!?) Men den är BARA min(!) (Ja, inte passar väl denna iPhone nu till min man… Nej, vi säger att den är MIN nu!) 😉

Det enda som jag fick den stora äran att göra på denna fina skapelse var att sy dit knappen då hecklerskan fick lite tidsbrist med det momentet. Och gladeligen tog jag mig an den uppgiften. Jag tycker om att sy(!) En knapp är ju inte ens i närheten jobbigt, utan bara en trevlig sysselsättning(!) Så ikväll tog jag tag i uppdraget och nu sitter knappen på plats som syns här ovan… Hade dock inte väntat mig att denna uppgift skulle ge mig igenkänningar och flashbacks tillbaka till förlossningsrummet… Där har jag tråcklat och sytt en väldans massa stygn. Fast i ett helt annat utrymme(!) 😉

Jo vars, det är en hyfsat trång och djup tunnel. Inte helt lätt att knyta stygn därnere inte… När man som i detta fallet inte ens har sin kära peang till hjälp(!) 😉

Jo, lite yrkesskadad kan man känna sig ibland. Detta är också ett arbetsmoment som jag tycker om. Bara för att jag tycker att jag är så bra på det(!) Lite som ett form av konstverk varje gång…  (Nej, den sista kommentaren var onödig!) 😀

Tror att kära hecklerskan kanske inte kommer att känna sig lika nöjd över min liknelse(!) Beklagar detta fina du(!) 😉

One thought on “Hecklande, igenkänningar inom barnmorskans arbetsområde och min nya kära accessoar(!)

Kommentera

