En dag på sjukhuset och mina barnmorskehjärnceller bibehålls (HOPPAS JAG!)

Idag har jag haft en oförskämt mysig dag. NEJ, JAG HAR INTE VARIT PÅ SJUKHUS FÖR ATT JAG HAR VARIT SJUK(!) Jag har varit på besök på sjukhuset för att bistå min kära vän med mina armar och min famn, och hälsa sötaste lilla killen VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN(!)

Stående bebismys(!) 🙂

Sittande bebismys(!) Ja, i alla möjliga positioner har jag myst med denna ljuvliga bebis idag. LJUVLIGT SOM SAGT(!) 🙂

Då kan man ju osökt ställa sig frågan om barnmorskan längtar tillbaka till sitt jobb??

– Nej, vet ni vad. Jag älskar mitt yrke(!) Men att börja jobba igen kan jag allt vänta en stund till med(!)  😉

Det var dock vid ett tillfälle under dagen vistelse på sjukhuset som jag kände att jag blev sugen på att jobba (LITE!) Och det var inte under de 99 % av tidens gosandes med den lilla gossen (FÖR DET GÖR JAG INTE SÅ MYCKET SOM MAN SKULLE KUNNA HOPPAS OCH TRO I MITT JOBB!) Nej, det var när sjuksköterskan kom in och hängde på en flaska med antibiotika intravenöst på min kära väninna…  :-D  Ja, vad ska man säga… LITE störd är jag allt(!) 😀

Jo, men känner du inte att du tappar en massa kunskaper nu när du inte är yrkesverksam??

– Nej, vet ni vad… Jag känner inte det. Ibland kan jag sitta eller gå och fundera på något som har att göra med en CTG-tolkning eller hur man man knyter en knut när man suturerar ett underliv efter förlossningen eller vid vilka minutrar man kollar APGAR-score på en nyfödd… Och OFTAST kommer jag efter en stund fram till det rätta svaret 😉

Ibland sitter och även och bläddrar i och beundrar min kära bibel a k a. Hagberg och Co’s bok: Obstetrik (2008)… Och nog försöker jag att underhålla och bibehålla mina barnmorskehjärnceller allt(!) 🙂

Känner mig dock mer än nöjd med det för tillfället. Men inte kommer jag att gråta den dagen jag sätter på mig uniformen igen(!) Inte da(!) Är såååå tacksam för att jag har ett sånt yrke(!) 🙂

När man beskådar bilderna i början av detta blogginlägg kan man väl inte säga att det råder några som helst tvivel om att du besitter en rejäl dos av bebislängtan??

– Nej, vet ni vad… Det är helt korrekt uppfattat(!)

😉

Kommentera

