VECKANS VIKTIGA: Take a chance(?!)

Jag är en mycket tänkande kvinna i mina bästa år (ja, jag tycker nog faktiskt det!) I teorin är jag ett föredöme, OTROLIGT KLOK i mina resonemang(!) Men i praktiken visar jag inte alltid hur smart jag faktiskt är. Kan många gånger framstå som rätt pantad. Men TRO MIG jag är ingen dum blondin (ja, för övrigt har ju mitt hår bestämt sig för att det inte riktigt vill bli blont igen så jag är ju egentligen ingen riktig blondin överhuvudtaget längre. Inte om ni frågar min man iallafall!) Hur som helst så ska jag nu krydda min kära blogg med lite av mina visdomar och lärdomar här i livet… Det dyker ständigt upp situationer i livet som jag lär mig mycket av och DET ÄR INGEN FLOSKEL UTAN REN FAKTA ATT MAN LÄR SÅ LÄNGE MAN LEVER(!) Så det så(!) 😉

Idag efter gymmet gjorde jag något som fick mig att tänka i djupa banor…

Man måste ha observanta ögon för att se att detta är en NY BESTÄLLNING AV FROZEN YOGHURT än vad jag brukar ta(!) I TOOK A CHANCE(!) 🙂

Nu blev denna chanstagning ingen lyckad sådan. Mango har jag många gånger svårt för och då kanske det inte är så begåvat att köpa en som består till 40% av Mango?! Men men… Jag vågade gå ifrån mitt invanda mönster och beställde nåt nytt.

Och vad har jag lärt mig av detta?

Jo, att genom att prova nya saker och att vidga sina vyer så lär man sig också vad man egentligen vill ha. (Kan även appliceras på livspartners och mycket annat. DOCK VILL JAG INTE PÅ NÅGOT SÄTT UPPMUNTRA NÅGON AV MINA LÄSARE ATT GÅ UT OCH TESTA EN NY PARTNER om det nu inte genuint är så att du inte känner dig lycklig med den nuvarande och inte ser nån annan utväg!)  De flesta av oss har ju faktiskt gjort en del research inom området innan vi bundit upp oss och insett att vi vill leva våra liv med just den personen som nu står som din respektive. Och på så vis har vi ju även lärt oss inom detta område vad eller rättare sagt vem vi vill ha! Måste dock reservera mig för att även här understryka att vi inte bara lär så länge vi lever, UTAN OCKSÅ UTVECKLAS HELA LIVET IGENOM! Och detta kan så klart innebära att vi gör olika val vid olika tider.)  😉

Jag har nu iallafall valt en halvgalen man som utöver dessa sidor även besitter otroligt många helt obeskrivligt fina kompetenser. JAG VILL HA DIG, BARA DIG, MIN ÄLSKADE MAN(!) 🙂

När jag ändå är inne på detta område så kan jag även bjuda på ett till exempel från mitt liv:

Innan snaggning(!) 

Efter snaggning(!)

JAG SAKNAR MIN SONS HÅR(!) MEN, nu har vi testat den här frisyren så nu vet vi hur vi vill att han ska se ut i håret.  Nu vet vi att vi vill att han ska ha lite längre hår och inte snagg(!) Dock är han ju precis lika fin och galen oavsett hur han ser ut i håret(!)  🙂

Ja, ”TAKE A CHANCE” kan alltså appliceras på både stora och små ting. Testa dig själv vettja. Tänk efter hur du har kommit fram till dina val och vad du vill med allt från frozen yoghurt beställning till frisyr, hur och vart du bor, vad du har för yrke, vem du lever med, hur du lever… Det är oändligt med val vi gör i detta liv som vi lever… Och du har makten att styra ditt liv precis som du själv vill. Det är ju fantastiskt(!)

TAKE A CHANCE(?!) (I det stora eller i det lilla!) 😉

Med detta galna påhopp vill jag passa på att önska en…

TREVLIG HELG TILL ALLA MINA FINA BLOGGLÄSARE(!)

🙂

 

Kommentera

