Jag är het och svettningar av olika slag

Tydligen bor vi på sydliga breddgrader med helgens temperaturmätningar på 37 samt 38 grader. Svetten lackar därefter(!) Går ständigt runt med en lackering av svett i mitt ansiktet. Det är hett, eller hur?!?  :-D  Men det är bara att gilla läget (eller klaga lite som majoriteten av jordens befolkning är duktiga på… särskilt när det kommer till samtalsämnet VÄDRET!) 😉

Nej, jag låter bli att klaga faktiskt (förutom när jag ibland får panik när jag blir FÖR överhettad inne i stan!) Bosätter mig däremot i duschen och/eller vid något trevligt vattendrag där jag kan  svalka mig emellanåt. Skuggan har också varit en föredömlig plats denna helgen. Vuxenpoäng på den?? 🙂

 Ja, låt oss säga att badmöjligheterna rankades högt i Frankfurt denna helg. Det var liksom bara att smörja på solskyddsfaktor, packa picknickväskan och diverse flytkuddar och djur och ge sig iväg. OCH DET VAR VI INTE ENSAMMA OM(!) MYRSTACKSVARNING(!) Men sååååå skönt(!) 🙂

Den ständigt svettiga mamman satt sedan alldeles ypperligt fint i skuggan med ett läskande glas rosé… Ja, lunchen intogs på en restaurang som mannen gärna velat gå på länge men som kvinnan har ratat tack vare det skuggiga och lite halvtråkiga läget. Men denna helg var den alldeles förträffligt bra(!) 🙂

MEAT US(!) Otroligt gott. I’m sure we’ll meet again. (Beklagar att bilden inte avslöjar tillbehören som var till min mans 300g. Burger…  Låt oss säga att den var FIN!) 🙂

Vattenmelonfest med Duracell 1 och Duracell 2 som hade en myskväll hemma hos oss i helgen 🙂

De satt som ljus i soffan, redo för läggdags… (Ja, ett par minuter iallafall… )

Med lite nya krafter av vällingen i magen bröt dock cirkusen ut igen…  

Ännu mer action… 

Och ännu mer action… Svetten lackade på dessa älskade ungar likväl på mig och min man som svettades bara av att iakta skådespelet 😀

Ja, det var en helg med svettningar av olika slag(!) Och tittar jag på väderprognosen för veckan så ser det TACK OCH LOV UT ATT BLI LITE SVALARE framåt onsdag. Känner mig het men inte HET just nu så jag vill träna(!) Och min kropp överlever inte ett träningspass i detta klimat(!) Så framåt helgen kanske det finns hopp om ett ännu hetare jag, men med lägre temp i luften!!  😉

Kommentera

