1,5 glada möten

Idag hade jag två tilltänkta förlossningsmöten i min kalender för det projekt som jag tidigare avslöjat lite om. Dessa 2 möten blev dock 1,5 då en av personerna jag skulle träffa hade fått förhinder. Dock scoutade jag mig runt lite själv på den förlossningsavdelningen och fick mina första intryck på plats. Ett mer formellt möte får det bli i nästan vecka.

Glada och ENORMT SVETTIGA miner efter dagens besök. MYCKET TREVLIGT!! Men jag har funderat x flera på om jag NÅN GÅNG har svettats lika frenestiskt som jag har gjort under den korta stunden som jag var ute (och inne på sjukhusen) idag. (Förutom i träningssammanhang då självklart!) Jag gick ut praktiskt taget naken i endast en pylsig, luftig, knälång klänning… Men faktum är att mer i tuttrakten TILL OCH MED svettades igenom tyget (ja, det är min svettintensivaste zon! Men nån måtta får det väl ändå vara!) Hej och välkommen ett STORT vidunder till åskväder SÄGER JAG BARA!!  🙂

Träffade en ljuvligt härlig Hebamme (i Sverige säger vi Barnmorska!) En sån riktig pärla som nu närmar sig sin pensionsavgång. Men som bara helt enkelt sitter på alla härliga knep och idéer om hur man på bästa sätt får de där små spädbarnen att hitta ut ur livmodern för att för första gången möta dagens ljus. Hon skulle gärna få stå som ansvarig Hebamme när jag föder mitt barn (mitt tilltänkta barn för att undvika spekulationer!)  🙂

Mitt favoritställe so far… både ur Barnmorskeperspektiv och som födande kvinna. Och största plusset av allt var verkligen att personalen var helt ljuvligt trevliga och tillmötesgående. Ett riktigt toppenställe!!  🙂

2 thoughts on “1,5 glada möten

Kommentera

