Dålig datordag, lamt röstningsdeltagande(!) men en trevligt nyblond helg(!)

Idag har jag spenderat 99% av min tid vid datorn. Mycket roligt. Men också…. Mycket mindre roligt(!) Jag har hållt på med uppstarten av min hemsida (som är en del av detta roliga projekt som jag jobbar med för tillfället). Cyberspace och jag drar inte alltid jämnt. DET SKA GUDARNA VETA(!) Tror faktiskt många gånger att jag skulle ha lättare för att lära mig mandarin, ryska eller något annat utmanande språk (för språk ÄR JAG BRA PÅ!) Cyberspråk NOT SO MUCH THOUGH(!) Men men, JAG SKA RO DETTA PROJEKTET I LAND(!) (Om jag så ska slita av allt blont hår som nu sitter på mitt huvud!)  :-)

Blont är mitt hår nu. Och jag måste säga att röstdeltagadet i denna MYCKET VIKTIGA (ja, jag förstår om ni hade mycket annat att lägga era värdefulla helgminuter på än denna fullkomligt betydelselösa, olika nyanser av hår) OMRÖSTNING, förra VECKANS VOTE(!) Dock av de röster som kommit in via Facebook samt bloggkommentarerna så kan jag UTAN TVEKAN utläsa att det blonda håret blev en hit(!) (Inte bara hos min man alltså!)  ;-)  Det känns iallafall roligt med en förändring. Det behöver man en och annan ibland(!) TACK NI SOM HAR RÖSTAT(!) (Ett fint pris kommer att lottas ut ibland er få som gjorde denna ansträngning… STOR chans att vinna med andra ord!) 🙂

Min första helg som nyblond var oerhört trevlig med häng med finaste vännerna här på Hanssaallee. Vi var bortbjudna på en LJUVLIGT GOD MIDDAG på lördagen…

 

Under denna kväll fick jag erfara något som JAG ALDRIG TIDIGARE GJORT UNDER ALLA MINA ÅR MED MIN KÄRA MAN… HAN hjälpte den matlagande mannen i köket. WOW(!) Fick genast lov att rusa in dit och föreviga detta tillfälle(!) OTROLIGT gott blev denna maten också(!) OTROLIGT NOG(!) 😉

Själv kastade jag mig raskt in i rollen som förste bebisbärare under kvällen(!) Det GÅR INTE ATT LÅTA BLI MED DENNA SÖTSAKEN(!) Min lilla kille ville pussa den här lilla sötnosen mest hela tiden och han lät meddela uttryckligen vid ett flertal tillfällen att han tyckte att vi skulle ta med honom hem(!) (Hans mamma gick även hon i de tankarna stundtals!) 🙂

Men HUR GOTT VAR INTE DETTA(!) Friterade äppelringar med vaniljglass och röda vinbär. DET ÄR TUR ATT VI INTE ÄGER NÅN FRITÖS KAN JAG SÄGA(!) 😉

På söndagen kom våra finaste svenska grannar hem till oss på ett glas vin och lite plock.

Naturligtvis pimpade jag plockfatet med lite svenska tandpetsflaggor (patriot som jag är numera, TYDLIGEN!) 🙂

Sen blev det också en HÄRLIG shoppingtur med diverse trevliga inköp till hemmet i form av olika inredningsartiklar: ROLIGT(!) Dock visas inga av dessa inköp i detta blogginlägg… Till mångas stora besvikelse JAG FÖRSTÅR  ;-)  Men har man tur så kanske de kommer att blottas här i bloggen vid ett senare tillfälle(!)  🙂

 

Kommentera

