Utan lokalsinne på villovägar och en fantastisk tisdagkväll(!)

Idag hade jag ett möte på en förlossningsavdelning som inte direkt ligger mitt välanvända område i stan. Lite nya områden kan man säga. Och ute och vandrar är jag ofta. Tycker om gratis motion(!) Vem är det som går och går utan att komma dit hon egentligen ska? Jo, det är jag(!) På vägen dit tittade jag noggrannt upp vägen via google maps… (vill ju liksom inte tappa bort mig så att jag kommer för sent till mötet!) Gick alldeles utmärkt att hitta dit. Men på vägen hem bestämde jag i den fin fina morgonen mig för att frilansa lite och gå lite på känn. Men problemet är ju liksom att jag inte har någon känsla… 😉

Tack och lov har jag mitt riktmärke i form av detta ståtliga Europaturm(!) Vart jag bor i förhållande till detta har jag iallafall en hyfsat korrekt uppfattning om. Tack vare det brukar jag oftast hitta hem… 😉

När jag sen plötsligt kom in i detta grönområde efter att ha gått till höger och vänster om vartannat genom att ta olika beslut efter vägen slog det mig att jag då befann mig i VÅRAN PARK(!) Ja, jag vill nästan säga att den är det, Grüneburgpark. Då är det inte många stenkast hem inte. HÄRLIGT(!) Det kanske är så att jag nånstans OMEDVETET här har ett lokalsinne trots allt?!? 🙂

När jag sen gick förbi det otroligt coola konstverket på universitetsområdet så kunde jag liksom inte göra det utan ett leende på läpparna(!) Det är utan tvekan mitt favoritkonstverk(!)  Och när jag kommer dit känner jag mig precis som hemma(!) 🙂

Leendet höll självfallet i sig när denna kväll spenderades med denna ljuvliga lilla juvel (som konstigt nog inte var lika tillfreds med mitt sällskap som jag var med hans… Han tyckte allt att jag hade på tok för lite mjölk i tuttarna!)  🙂

Ett glas rosé och en burgare bjöds det också på en härlig kväll som denna på universitetsområdet, närmare bestämt i den trevliga Sommergarten(!) Jag tackade inte NEJ (kunde ju som synes inte ens hålla mig från att tugga lite på den innan den blev förevigad på bild!) 😉

Barnen roade sig utan några som helst problem och hade det så mysigt i sandlådan.

Än mysigare blev det sen när de hand i hand sprang hemåt i den tidiga, varma sommarkvällen 🙂

Ännu en härlig tisdag in the days of our lives(!) 🙂

Imorgon är det onsdag (för den som inte vet det!) 😉

Kommentera

