En ny idol, ett armband och en bulle

Det var tydligt att sonen min var mycket nöjd och glad när han med öppna armar tog emot mig när jag kom för att hämta honom från Krippen. Blir så glad över att se hur mycket han trivs och tycker om att vara där. Trallandet på vägen hem hade dock en klang som jag inte riktigt kände till sen tidigare… Och det var först när vi kom hem som jag lyckades förstå vad det var han trallade på… ”BÄJBÄ, BÄJBÄ…” Ja, ingen mindre än Justin Bieber som TYDLIGT är den lilles nya idol och den låten har requestats sen dess, på repeat sen vi kom hem… Viktigt är också att han får se videon samtidigt som låten spelas… SÖT(!) Nu börjar jag förstå hysterin bakom denna unga idol, att många tydligen fastnar för honom och hans charm… Min son har lyckats göra det efter att ha hört och sett videon på Krippen IDAG (här hemma har den nämligen inte spelats tidigare…) (Ja, om den lärs ut och används i den första pedagogiken på förskolan redan så kanske man inte ska bli förvånad över den här killens framgång bland det yngre folket!) 😉

När jag hämtade honom kom han även stolt iförd detta bedårande vackra armband. Dagens vackra skapelse (så fint så jag önskar faktiskt att den gick runt min handled!)  🙂

Dagen till ära gick jag och Bieber-killen för övrigt med raska steg hemåt för att kasta in några kanelbullar i ugnen till dagens em fika….

Denna ljuvliga högtid för denna kärlekens kanelbulle i Sverige går liksom inte att hoppa över för nåt i världen(!) Svårslaget tycker jag som är en riktigt kanelbulle-junkie(!) 

Dock var lyxhustrun lite för lat idag så den blå-gula varuhusjätten fick stå för grovjobbet… Gick bra det med(!) 😉

EN GLAD KANELBULLENS DAG ÖNSKAR JAG SAMTLIGA FINA BLOGGLÄSARE(!)

🙂

One thought on “En ny idol, ett armband och en bulle

Kommentera

