Saltlakritstest och bullfika med Bamse i blågult

Igår kom min kära man hem efter en tvådagarssväng till Stockholm… Med sig hade han saltlakrits i olika former till sin saltlakritssuktande fru… Till min sorg hittade han dock inte mina älsklingsgodisar… det fantastiskt salta stora döskallarna… Men men, man kan inte få allt… FINT av honom att köpa med det som fanns. Han är FIN min älskade man(!)  🙂

Men, den här påsen… DET VAR MINSANN INTE SALTLAKRITS(!) Ja, tro mig det kan en saltlakritsfantast som mig lätt konstatera(!)  😉

Varje dag när vi kommer hem från Krippen har vi lite mysfika jag och den lille. Idag var det även extra kul att retas lite med tyskarna efter gårdagen fullständigt fantastiska landskamp i fotboll… Iförd svenska landslagströjan gick han gladeligen till Krippen imorse och har i vanlig ordning gjort succé där. (Som jag hoppades så retade det även upp en och annan förälder som kom för att lämna sitt barn). Det är ju inte ofta man får chansen att retas med tyskarna i detta sammanhang, så det gäller liksom att passa på(!)   😉

Bullfika med Bamse i blågult(!) Fina Bamsetröjan som den lilles gammelmormor har stickat åt honom är nu mycket uppskattad. Med Bamse både på magen och på TV:n och samtidigt smaskandes på mjölk och bullar… ja då kan det ju inte bli mycket bättre, tycker den snart 3-åriga pojken(!)

Kan meddela samtliga att detta är en alldeles lysande trevlig dag som svensk i Tyskland(!)

🙂

Kommentera

