Dagens citat och tips till den gravida mögelostälskaren(!)

Dagens (ja, eller jag skulle nästan kunna säga ÅRETS) citat från den lilla stjärnan här hemma:

”Pappa tvättar bort bajs, då dansar snoppen… TITTA!”

(Ja, den lille killens alltså!)  🙂

JAG ÄLSKAR BARNETS SPRÅK OCH NÄR HAN SÄTTER ORD PÅ ALLT DETTA SOM HÄNDER RUNT OMKRING HONOM(!) UNDERBART(!)  😀

Nåt annat som är underbart för en ostälskare som mig. Som fullkomligt kan frossa och ibland även bara leva på mögelostar. En gravid mögelostälskare. Ja, det är minsann inte glamouröst med utbudet då ALLA OSTAR SKA VARA GJORDA PÅ PASTORISERAD MJÖLK(!) Annars kommer lilla listeriajävulen och tar barnet (ja, och det vill jag ju inte så självklart följer jag slaviskt dessa nojiga rekommendationer!)  😉

När jag sen började utforska innehållsförteckningarna på samtliga ostar i ostdisken och uppenbarades av det fantastiska som att denna smakrika juvel ”Le Rustique” faktiskt uppfyller både Livsmedelsverkets och de tyska rekommendationerna gällande ost för gravida kvinnor, ja, då var det helt enkelt bara att hoppa högt av lycka(!) (Flera Brie-ostar är också gjorda på pastoriserad mjölk och bär därmed också de en OK-stämpel.) Med det vill jag bara meddela likasinnade gravida mögelostälskare att njutningen av ostar inte behöver göra något som helst uppehåll under havandetiden. (Vinglaset därtill kan jag dock INTE PÅ NÅGOT SÄTT REKOMMENDERA! Där håller jag mig slaviskt till de rekommendationer av nolltolerans som råder!)

Ja, den här camemberten är inte dålig den inte… mycket smakrik och otroligt god med lite salta kex eller baguette till och blir heller inte tråkigare av lite god marmelad till(!) DOCK rekommenderar jag starkt att ÄTA UPP HELA OSTEN OCH INTE FÖRVARA DEN I KYLSKÅPET EFTERÅT. HELA KYLSKÅPET antar nämligen en doft som liksom slås emot dig när du öppnar dörren och just då inte är jättesugen på mögelost utan nåt helt annat… FRÄN MÖGELOSTDOFT  247 är inget jag rekommenderar till nån, allra minst en gravid kvinna med extra bra luktsinne(!)   😉

Kommentera

