Impulsivitet och ändrade förutsättningar(!)

Ja, det råder inga som helst tvivel om att min man lever med en impulsiv fru… När hon väl får för sig något då satsas allt på det helt enkelt… Om det nu inte är så att han protesterar högljudt… Tack vare denna impulsivitet blev vi för några veckor sen av med vårat fina designer soffbord (som inte på något sätt var lämpat att ha i ett hem med små barn!) Det ville vi sälja av den enkla anledningen… Men tack vare en kommunikationsmiss så blev det en bortskänkning på e-bay… Ett rån kan man också kalla det. ILLA(!) Ont i magen fick jag av hur detta gick till. Jag tyckte om det bordet. Det var ett fint bord. Och vi hade betalat MYCKET pengar för det(!) En aktion med en slutsumma på 2,50 Euro landade det debacklet på. Usch, jag mår illa av att bara tänka på detta igen(!) Enough said about that helt enkelt(!)  😉

Igår var det dags igen… Impulsiviteten talade till mig och jag kände att nu ska vi göra oss av med (läs: SÄLJA!) vårat matbord och stolarna till det… Också fint. Och en del pengar investerade i det för ett par år sen… Men, ja, jag ville (ja, faktiskt delade min man denna uppfattning så VI ville) inte ha det kvar längre… Kan inte på något sätt säga att den förra erfarenheten av e-bay egentligen gett mig NÅGON SOM HELST MERSMAK… Men hur är det nu det brukar låta… ”Upp på hästen igen bara!” And off it went… Ut på e-bay (men med ett fast pris denna gång!)  😉

Ja, nej inte ser väl detta allt för tråkigt ut egentligen kan man tycka… Och det tyckte inte tysken som hoppade på detta fina erbjudande på e-bay heller… Svisch så blev det sålt och han kastade sig på en resa 2,5h i bilen för att hämta sina nya ägodelar…

Ja, detta innebär ju då att VI INTE HAR NÅGOT BORD ELLER STOLAR KVAR HÄR HEMMA UTAN EN STOR TOM YTA DÄR ISTÄLLET… OM…

… det nu inte var så att vi har ett mycket generöst barn i denna familj som mer än gärna erbjöd sig att låna ut sitt bord och sina stolar… Fantastiskt bra om ändå något ändrade förutsättningar!   😉

Nu kan detta se aningen depressivt ut med söndagsmiddagen vid detta lilla, lilla bord med de om möjligt ännu mindre stolarna… (Just i det här läget kanske inte min man kände sig lika nöjd med sin frus ekonomiska affärer!) Men det gick alla tiders att äta även vid denna lilla möbel (när man väl tog sig ner på stolen!) (Detta är väl I-landsproblem om nåt?!)  😀

Lyxhustrun kände dock ett väldigt distinkt behov av att inhandla en ny matsalsgrupp efter denna middagssittning… SÅ NU ÄR DET GJORT OCH LEVERANSEN BERÄKNAS KOMMA INOM NÅGRA DAGAR(!)  😉

Kommentera

