Livstecken(!)

Hallå där… Nu kände jag att det var dags att lugna oroliga läsare och meddela att jag lever… MEN JAG ÄR INTE FRISK ÄN(!) Så förbannat trött och less är jag på denna sjuka. Krafterna existerar inte. Kräkorna kommer och går… inte ofta. Nån per dag eller varannan dag… OCH NEJ DET ÄR INGET GRAVIDITETSILLAMÅENDE DET HANDLAR OM. Det är det enda jag känner mig på det klara med(!) Har nu hållt på sen i lördags. Igår sökte jag min läkare för att ta lite kontroller… DET KÄNNS JU JÄVLIGT OBEHAGLIGT I VANLIGA FALL ATT VARA MAGSJUK MEN SOM GRAVID KAN JAG UTAN PROBLEM HÅLLA MIG FÖR SKRATT OCH SJÄLVKLART KÄNNS DET ÄVEN OROLIGT MED TANKE PÅ BARNETS UTVECKLING OCH VÄLBEFINNANDE… Men han har gjort sig påmind varje dag och buffat och levt rörvare i vanlig ordning därinne så jag har egentligen inte känt mig orolig för den lille. Jag är faktiskt förvånad över hur tydligt jag här känt dessa rörelser under en så pass lång tid. Inget fladder eller ”kurr” här inte. Utan tydliga rörelser. Det är underbart att känna(!) Nu måste jag dock förtydliga att jag inte på något sätt bekräftar att det är en liten kille i min mage, (även fast jag kanske tror det…) JAG KALLAR ALLA BEBISAR I MAGEN FÖR HAN, ÄVEN NÄR JAG JOBBAR. Vet inte varför jag gör det, ibland har ju de blivande föräldrarna till det här barnet även talat om för mig att det är en flicka som bor därinne (och de kan såklart bli aningen förvirrade när jag säger HAN), får ofta förklara min lilla ”störning”  😉  HEN är inget begrepp som jag kommer att anamma kan jag nämligen meddela… INTE(!) Så denna lille i min mage får också heta HAN, tills motsatsen är bevisad… Då ska jag i sånt fall lova att göra mitt bästa för att korrigera benämningen… (men jag lovar inga överdrivna framgångar!)  😉

DSC04343

Livstecken from inside(!) Vinkar till publiken v.17+1. Underbart att se den lille lika stark som alltid och att den växer som den ska. Allt annat mot vad mamman är det(!)

Mamman är dessto mer blek och utmattad… Denna veckan har resulterat i en viktnedgång och ett lågt blodtryck… Ja, det var ju ingen högoddsare(!)

Står upp emellanåt iallafall(!)

Jo, da jag kan stå upp ibland(!) Men jag orkar mest ligga… då jag vid gående drabbas av blodtrycksfall och blir utmattad efter inte långa stunden… Men samtidigt orkar jag inte ligga hela tiden… Får ju ont i ryggen… Och det känns ju helt vansinnigt att detta inte bara tar slut NUUUUUUU eller helst i förrgår. Ja, ja, jag är ju en envis individ så jag ska vinna över detta… Och jag kan helt enkelt inte göra annat än att hälla i mig vätska, stoppa i mig mat och vitaminer för att försöka få min kropp att komma i fas igen och tillgodose den lilla inneboende krabatens behov(!)

Nästa blogginlägg från min sida HOPPAS JAG INNERLIGT KOMMER ATT HANDLA OM NÅT BETYDLIGT TREVLIGARE ÄN DENNA SNUSKIGA SJUKA(!)

Önskar iallafall alla mina fin bloggläsare en riktigt fin fredag och helg… OCH FÖRSTA ADVENT(!)

Kram på er(!)

🙂

Kommentera

