Betar av…

… diverse sjukor här hemma inför ett SJUKDOMSFRITT JUL- OCH NYÅRSFIRANDE i Sverige… HOPPAS JAG(!) Det där med att jag i nästa blogginlägg skulle skriva om nånting roligare… Ja, det var tydligen för mycket begärt det(!) 😦

Nu avhandlar vi dubbelsidig bronikit och en infektion i låret på den lille och jag, ja jag tar mig an halsontet from hell och har även snällt tagit över lite av min älskade lilla sons överjävliga hosta som han har haft nu över en veckas tid och generöst vid ett flertal tillfällen kastat i ansiktet på sin ömma moder. Och det är numera tydligt och bekräftat gott folk: MAN HAR NEDSATT IMMUNFÖRSVAR NÄR MAN ÄR GRAVID(!) Det råder inga som helst tvivel om den punkten längre.

Första ljuset är iallafall tänt

Hur som helst så fick vi iallafall fart på det första ljuset i adventsljusstaken igår… Mysigt att vara hemma nu när det är pyntat och fint tycker jag… Nu är nedräkningen i full gång mot 4:an (och jag insåg precis att det sista kommer att förbli långt och obränt här hemma då vi åker till Sverige efter det tredje ljuset) 🙂

Fina tyskar på svenska julbasaren

Igår lyckades vi även ta oss utanför dörren och lura iväg våra tyska vänner till den svenska julbasaren som anordnas av Svenska kyrkan varje år… MYCKET TREVLIGT(!) Den tyska mamman blev förälskad i princesstårtan (ja, jag berättade att det inte så ofta ingår i det svenska julbordssortimentet men att det i allra högsta grad är svenskt!) På julbasaren inhandlades det även lite svenska godsaker till produkter. Julmust, skivbar Arboga leverpastej och Ahlgrens bilar (den sursockrade varianten som den hårda kritikern till godisälskande mamma faktiskt tyckte var en riktig höjdare!) Allt till mäktiga överpriser(!) 😉

Nej, nu ska vi damma på med antibiotika och andra kurerande metoder för att städa ut SAMTLIGA BACILLER UR VÅRA KROPPAR så att vi kan åka friska till Sverige och fira jul, nyår och 3-årsdag med kära vänner och familj(!)

HEJA HEJA HEJA(!)

😉

Kommentera

