Kuckelimuckmedicin och förste russinisättaren

Ja, nu har min kära son gått på antibiotika i två dagar… Och det är en riktig kuckelimuckmedicin(!)

Kuckelimuckmedicinen(!)

Det är inte annat än att man som mamma försöker blunda för den neonrosa färgen och försöker att mentalt förneka allt ohälsosamt som finns i den här ordinerade kuckelimuckmedicinen(!) Den lille stjärnan gillar dock sin rosa medicin skarpt. Och maken till unge att vara villig att stoppa i sig medicin av olika sorter (bortsett från nässpray och stolpiller!) måste jag ärligt säga att jag inte har sett. Per oral tillförsel går bra oavsett vad som bjuds. Men den rosa är nu en favorit. Och den är effektiv allt. Han är så gott som frisk nu den i måndags otroligt febriga och hostiga bronkitkillen. Säga vad man vill om antibiotika, men effektivt är det(!) Och när det behövs så behövs det och är otroligt bra att ha(!) Dock gör resistensutvecklingen för diverse antibiotikasorter i världen mig mörkrädd(!)

Själv tar jag till den äkta Karlsson på takets kuckelimuckmedicin för att få bukt på mina besvär… MYCKET GODIS NU… INTE BRA(!) Har dessutom gått över från salt till surt godis… Och det fräter ju fin fint på tänderna… ILLLLLLLA, JAG VET(!)

Efter att ha hämtat den energiska pojken på krippen idag gick vi hem och bakade saffransbullar till fikat… En treårings tålamod är dock alltid lika spännande att utforska… Min som heller inte tycker om att bli kladdig om händerna och mamman hade lyckats blanda ihop en allt annat än fast smet som liksom kladdade in både här och där innan vi fick nån fason på den… 5 handtvättar tjatade han sig till den lille, INNAN vi hade börjat baka ut bullarna… Sen la han ”sina bullar” på plåten och var nöjd med sin insats… (Se bild på hans bullar nedan). Senare under baket kom jag fram till ett moment som jag faktiskt trodde att han skulle passa bra för. Förste russinisättare(!)

Förste russinisättaren(!)

Det visade sig vara en uppgift som gjord för honom(!) På ena plåten kan man även beskåda den lilles egna bullar… Ja…. Ja, jag säger faktiskt inte att mina var finare dem. Alla har vi olika smak när det kommer till det artistiska(!)

Med precision anammade han uppgiften(!)

Med precision och perfektion tog han sig an uppgiften. Mammas duktiga kille(!) 🙂

Kommentera

