Jultomten kommer till oss idag…

 Ja, det är inte annat än att man känner sig lite nervös inför detta. Det är få förunnat måste man ju säga att få besök av jultomten 7 december. Det som ska ske är nämligen att han ska komma och hämta den lilla killens nappar när han ligger och sover inatt. Han är ju en stor kille nu(!) Och napparna ska tomten nu kunna ge till andra mer behövande bebisar. Det blir ju så bra så helt enkelt. Spänningen är hög inför detta evenemang. Ska bli intressant att se hur han behärskar detta liv utan sina kära tuttisar… Just nu är han helt med på noterna och tycker att det känns bra… Men den känslan kan ju snabbt ändra sig…😉

Ja, vi har en mycket spännande helg framför oss. Förutom tomten ser vi även fram emot att mysa massor med pappan och mannen i familjen som i måndags började på nytt jobb efter att ha varit hemma och haft kvalitetstid med sin fru och kunnat hämta och lämna sin son i tre månader och liksom ha haft massor av tid tillsammans. Nu har det minst sagt varit OVANT att knappt se honom i vaket tillstånd(!) Måste erkänna att jag denna vecka har saknat honom massor. Det är nyttigt det i en relation ju  ;-)  MEN i helgen ska vi bara vara tillsammans alla tre och njuta av varandra(!) LYCKA(!) 🙂

Jag vill nu bara avsluta med att önska samtliga fina bloggläsare en LJUVLIGT FIN HELG!!

Bjuder även på en bild som jag inte på något sätt kan hålla mig för skratt när jag ser…

Spexkillen på krippen

… En bild från krippen som satt i en fin adventskalender som den lille har gjort tillsammans med sina fröknar och igår fick hem som en julklapp till familjen. OVÄRDERLIGT(!) Denna bild på spexkillen min… Jag finner inga ord(!)  😀

2 thoughts on “Jultomten kommer till oss idag…

  1. Lycka till med napparna. För vår del ska napparna lämnas tillsammans med gröten som ställs ut till tomten dagen innan julafton. Sen hoppas vi att napparna har bytts till julklappar på julaftonsmorgon.
    Du måste berätta hur det går!
    Kram

    • Ja, för våran del kände vi att vi ville avverka största eventuella besvikelsen över att dessa nappar inte längre existerar innan vi åker till Sverige och bor hemma hos folk, därav kommer jultomten till oss redan nu och hämtar dem… Skönt att få det avklarat. Nog för att jag känner mig bombsäker på att det kommer att blir ett och annat vredersutbrott tack vare denna aktion… Men men det ska nog gå bra😉

Kommentera

