Mer vild än tam(!)

Denna söndag har inte börjat på det lyckligaste av sätt. Men så kan det ju vara ibland… I synnerhet i livet med en mer vild än tam son(!)

Återigen iförd det klassiska huvudbandaget

Den mer vilde än tame, återigen iförd det klassiska huvudbandaget efter dagens övningar… Blir konstigt nog lika chockad fortfarande varje gång han tar sig för nån galenskap som slutar i att krokodiltårarna (och även denna gången blodet!) sprutar… Ett hack i huvudet efter att ha lekt spöke i mammas och pappas säng och liksom kastat sig handlöst och våghalsigt baklänges in i den onödigt vassa sängstommen  😦

Ja, så kan det (TYDLIGEN) gå…. När man inte är försiktig… Till er som oroar er för att jag nu inte utövar mina fina yrken som barnmorska och sjuksköterska så mycket och tappar dessa värdefulla kunskaper kan jag bara meddela att så inte är fallet i det spännande liv som jag lever i synnerhet med det mer vilda än tama barnet(!) HERRE GUD(!) Jag trodde livet som hemmafru och lyxhustru skulle vara betydligt lugnare(!) Jag hoppas innerligt att lillebror blir något lugnare än sin storebror…. För det är redan ett heltidsjobb att hålla denna tokiga kille vid liv. Något säger mig dock att så inte blir fallet… Om man ska tro att aktiviteten i fosterlivet kommer att fortsätta i den stora vida världen utanför livmodern sen… Ja, återigen HERRE GUD, då är det bara att förbereda sig på två små terrorister här hemma. SAMLA KRAFT(!)  😉

Kommentera

