Preppat för bullkalas(!)

Bullkalas(!)

Dessa älskade skapelser är resultatet av dagens aktivitet och prepp inför bullkalas på Krippen imorgon där den lilles 3 årsdag ska firas med sång, blåsa ut ljus, paketöppning och fika(!) Fikatilltugget står familjen, i detta fallet mamman för. Självfallet skulle de svenska stoltheterna till bakverk: KANELBULLARNA, vara med på kalaset(!) Är mycket nöjd med baket… Känner att det är mormorklass på dem faktiskt(!) 🙂

Sen finns det även en pojke på Kinderhaus som är glutenintolerant som man måste förse med något som han kan äta. Till honom bakade vi kokostoppar som ju också är OTROLIGT GOTT(!) Det blir säkert ett bra kalas. Jag ska gå dit och vara med jag också… En sån tillställning kan man ju bara inte missa. Mannen min har önskat en videoinspelning av detta evenemang… Vi får se vad jag kan få till… 😉

Annars pratar han mycket om sin svarta tårta som bästa Vivs bakade åt honom på självaste födelsedagen… Han hade önskat sig en svart tårta… kanske inte den mest vanliga önskningen av en treårig pojke, men han är unik min son (som vilket barn som helst) 😉

Den svarta tårtan(!)

Den svarta tårtan. Ja, en sån tyckte han ju först att JAG skulle baka för att ta med på Krippekalaset… Men den lyckades jag tag tack och lov ta mig ur… Någon tårtexpert är jag inte(!) Och en svart marsipantårta per år får nog allt räcka(!) (Ska minsann se till att befinna oss med världens bästa Vivs när det är dags för tårtbak till den lille framöver också…) 😉

Självklart måste man ju provsmaka sina bakverk innan de ska bjudas på…

Bulltestet

Bullarna passerade utan anmärkning genom det stora testet… Detta trots att en av testpanelens deltagare är en mycket kritisk sådan… Det är bra betyg det(!) Den lilla kritiskern är dock mest förtjust i att pilla i sig ”saltet” på bullarna… Men vips så hade han även satt i sig 2 bullar… Här gäller det att ta för sig om man ska få nåt i sig själv… Och det är ju inget som den här mamman är dålig på just nu precis så det är ju ingen fara för min del inte. Finns många bullar i den här ugnen efter denna dag(!)  😀

Ja, med denna bullfest till blogginlägg vill jag bara avsluta med att säga att DET ÄR INTE MYCKET SOM SLÅR DOFTEN AV NYBAKADE KANELBULLAR(!) (Ja, det kanske är bebisdoften da… Sniffa bebis… LÄNGTAR!) 🙂

2 thoughts on “Preppat för bullkalas(!)

Kommentera

