Lik en tvättbjörn – och vips ändrades de festliga helgplanerna(!)

Helgens schema hade ett flertal festliga inslag. Födelsedagsfirande i efterskott i fina Frankfurt, först med bästa svenska grannarna med lite fredagsmiddag och mys och sen planerades ett litet kalas med lek, sötsaker, snittar och champagne till söndagseftermiddagen… Ja, men nu blev det ju inte riktigt så…

I väntan på mysfredag med bästa grannarna

I väntan på de fina gästerna inför fredagens firande… Fredagen blev precis så mysig och trevlig som det var planerat (ja, om man då bortser ifrån att värdinnan totalmisslyckades med något som hon absolut inte ens trodde var möjigt med en sån simpel maträtt som en Pasta Carbonara, men jo da det gick så bra så… Fyyyy va sur jag blir av sånna misstag… Men men, man får väl bjuda på en och annan blunder ibland helt enkelt!) En underbar kväll blev det trots detta. MYCKET TREVLIGT som alltid med detta sällskap och såååå fina presenter fick vi 3 åringen och jag(!) 🙂

Sen var det inte nånting som blev som det var tänkt denna fin fina festhelg…

Tvättbjörnslooken

När den lilla sprudlande killen vaknade upp efter sin middagssovning på lördagen så kastades livet och helgen i en annan riktning… Kladdigaste ögonen jag nånsin sett på detta barn… och med en dunderförkyld tvättbjörnslook som denna så såg det mycket mörkt ut för en kalasande söndag…

Jag har sagt det förut och det tåls att upprepas GÅNG PÅ GÅNG… DET BLIR INTE ALLTID SOM MAN HAR TÄNKT SIG(!) Känns lite som nån form av motto som vi lever efter nuförtiden… i synnerhet om man ser till helgerna… Är inte förtjust i denna följetång(!)

Ja, nej, men vad ska vi då hitta på och göra med denna helg? Plan B har man väl alltid eller? Nja, man kan ju alltid skaffa sig en iallafall… 😉

En härlig byggsats(?!)

På IKEA hittade vi denna ljuvliga byggsats som söndagen sen skulle spenderas med att brottas med… Min man blev lika lycklig som alltid om jag säger så… 😉

Uppladdning inför bygginsatsen

Med den rätta uppladdningen som han tyckte sig behöva… Ett härligt glas rött och lite iPad-lir så skulle han sen ha rätt stämning i kroppen för att ta sig an bygginsatsen… Jag tyckte aldrig att han såg särskilt exhalterad ut inför detta bygge konstigt nog…

Byggmästeren och hans lärjunge

Fast jag tycker ju inte att han ska klaga så mycket min man… Han har ju en sån fantastiskt ihärdig lärjunge som avlastar i alla sånna här sammanhang(!) 😉

Det fantastiska resultatet(!)

Endast ringa 5,5 timmar senare står den nu där denna fantastiskt fina skapelse och gör sig bara sååååå rätt där. Bra jobbat där min älskade handyman, din fru är så otroligt nöjd(!) (Ja, förutom att jag längtar ihjäl mig efter att få tvätta fönstrena och ta ner mina trötta julgardiner för att få upp de andra pigga tygstyckena. OCH DET KAN BLI AV VILKEN DAG SOM HELST NU FÖR NU HAR DET ÄNTLIGEN BESTÄMT SIG FÖR ATT BLI PLUSGRADER I DENNA VÅRAN FINA STAD!)  🙂

HEJJJJA VÅREN, KLAPP KLAPP KLAPP(!)

🙂

Ja, det var helgen i sin helhet, bortsett från ett IKEA-besök, med inkilning av den lille på Småland (ja, det var innan tvättbjörnen trädde fram!) Ett besök på akuten pga. fruktansvärda smärtor i pung/rumpa som tack och lov visade sig inte bero på bråck utan istället på obehagligt hårda baklängeskorvar, som den söta lilla kille tyvärr drabbas allt för ofta av… STACKARN!! Ett recept på Microlax och en pipett senare var livet åter och tvättbjörnslooken håller också på att ordna till sig åt det normala hållet…

Ja, DET är vad vi har haft för oss i helgen(!)

Hej och välkommen en ny vecka med nya tag och nya utmaningar(!)

🙂

Kommentera

