Nästa semester?

Satt precis i soffan och drömde mig bort på diverse soliga semestrar till olika exotiska resmål. Slängde ur mig en fråga till min fina son:

”Vart vill du att vi ska åka på semester nästan gång?”

Sebastian, 3: – ”Jag vill åka till Femme-Ellie!” (aka Jennifer och Ellie)

Ja, jag förstår dig lilla hjärtat. Jag saknar också våra bästa vänner i Vallentuna och tycker att det är ett fantastiskt trevligt resmål(!) Så det var inget dåligt svar alls det. Och exotiskt värre med god mat, dryck, lek och semesterfeeling har vi ju alltid där… Sen tycker jag dock att klimatet de bjuder på inte alltid är av bästa slag… Men men, man kan ju inte alltid få allt  ;-)  Det händer ju ibland att man prickar in en solig och fin svensk sommardag vid en semester i Sverige… Men det är lättare sagt än gjort det(!)

Badar med dykarglasögonen

Vill planera in en resa där han kan bada och dyka massor med sina ”dykarglasögon” och där hela familjen kan njuta av sol, bad, god mat, dryck och varandra på en kravlös plats nån gång under detta år(!) Får se vart det blir… Kanske blir i Vallentuna…  🙂

Detta år känns iallafall som ett mycket svårplanerat år. Med en ny liten familjemedlem på väg hit… En till vilja. Kan bara hoppas att han mår bra och trivs och på ett harmoniskt och fridfullt sätt kommer in i våran lilla familj. Fokus ligger iallafall på att han i lugn och ro ska få göra det. Sen får allt planeras efter det helt enkelt. Den som lever får se hur det går och blir med allt(!) Många frågetecken och ytterst få konkreta planer i detta nu… To be continued… Det känns iallafall otroligt roligt med en ny familjemedlem och vi längtar verkligen alla efter honom, den lilla sprattelgubben 🙂

Kommentera

