Varför somna i sin sköna säng?

När man istället kan somna på golvet, skedad av mamma och frenetiskt buffad i ryggen av lillebror…

Golvsovare

Ja, han ser ju ut att sova gott där även nu när jag har rest på mig och gått ut ur rummet. Han har fått för sig att han vill att mamma eller pappa ska vara hos honom tills han somnar nu. Ja, vi är inne i en sån fas. Och insomningen går så fort så det känns helt ok. Jag har på senare tid med min ständigt svällande kropp börjat lägga mig på golvet bredvid sängen vid denna läggningsrutin. Dels för att han ska få mer plats i sängen men också för att han inte ska känna min absoluta närhet utan på sätt och vis ändå somna själv. Idag gick den planen fullständigt i stöpet då han alldeles precis innan han skulle sluta sina fina blå tittade ner på mig och sa att han också ville ligga därnere med mig… Jag försökte snabbt protestera och hävda att det inte var möjligt men hann inte mer än öppna munnen förrän han hade kurat in sig i min famn. Med sin lillebrors aktivit buffande och allt annat än sovande rörelser i ryggen och mammas omfamning somnade gossen gott där på golvet efter ett par minuter. MYSIGT… ändå…  🙂

Fotnot. Gossen flyttades sen av sin snälla mamma sovandes upp i sin säng och sover där vidare.

Kommentera

