Nyförvärv i garaget och trötta tankar

Idag har vi uträttat x antal ärenden och avnjutit en mysig lunch i stan. Ett av ärendena var att killen skulle få köpa något för sina namnsdagspengar som han fick av mormor och morfar för ett par veckor sedan. Och vad skulle de bli om inte EN BIL… Ingen större överraskning. Biltokig som han är för att inte förtydliga med Bilartokig… Cars-filmerna har setts obehagligt många gånger i detta hem så det är liksom ett under att skivorna fortfarande orkar med. Ja, nu är jag väl medveten om att detta inte är det enda barnet som drabbats av denna Pixarjätte. Herregud va pengar de lär göra på dessa karaktärer i diverse olika produkter. Racerbilen Francesco Bernoulli fattades i samligen hos min lille son, och självfallet skulle pengarna läggas på en sådan idag(!)

Det trevliga lunchsällskapet

Otroligt trevligt sällskap vid lunchbordet blev det när vi hittade på den lilla racerbilen och även fick med en Blixten McQueen (ja, sen att han redan har 3 sånna det kändes ju oviktigt när det ingick i tvåpacket som kostade lika mycket som ett en pack av herr Bernoulli! The more the merrier heter det ju så fint?!)  😉

Jo, ni ser ju hur nöjd och glad jag ser ut med detta lunchsällskap(?) Faktum är att jag ser obeskrivligt trött och sliten ut. HERRE GUD, vart tog den unga skönheten vägen(?) Egentligen blev jag nog såhär trött efter ett besök i provhytten som fullständigt slog undan fötterna på mig efter att jag inte ens lyckades dra upp mamabyxor upp över låren utan att få tvärstopp i min normala storlek OCH JAG ÄR I v.27… Magen i all ära, men stussen…. and the rest… NEEEEEJ(!) Hej va det går (dåligt!)  😦

En lycklig liten man(!)

Det fanns dock en liten man som var mycket lycklig med sina nya ägor och mer än gärna invigde dessa i väntan på lunchen. Han påverkades inte märkbart av vistelsen med sin mamma i provhytten. Totalt besatt av dessa bilar(!) Och har dessutom uttalat en glädje över att han idag fick köpa denna Francesco… DET ÄR NÅT SOM JAG VERKLIGEN GLÄDJS ÖVER, UPPSKATTNING FÖR SINA LEKSAKER(!) Det är minsann inte varje gång inte(!) Han och den där bilen har varit fullständigt oskiljaktiga sedan han fick den i sin hand och han har nu även gått till sängs med den… Vackert så säg(?) 😉

Annars har jag dagen till ära tvättat fönsterna och äntligen lyckats avlägsna mina fina adventsstjärnor och julgardiner. Så nu är det vår även inne i hemmet 🙂

Tankarna har flödat iväg till Sverige och Stockholm väldigt mycket idag… Det är egentligen där jag skulle vara idag för att fira en av mina allra äldsta och finaste vänner. Jag förstod att det skulle kännas jobbigt att inte vara där idag när jag tackade nej pga. min kondition och situation… Men jag trodde nog inte att det skulle kännas så jobbigt som det faktiskt gör idag. Men med tanke på den trötta, slitna bilden som jag bjuder på idag så kan jag väl utan längre tankebanor konstatera att jag inte skulle tillföra mycket på denna glada, roliga fest. Att bara hålla den här kroppen vaken på kvällarna är numera en enorm utmaning. Ska snart gå och lägga mig och drömma om hur roligt mina gamla fina vänner har det där på liljeholmskajen… I drömmarna är jag även fortfarande ung och pigg och där och röjer med dem… like the old days! (Fast inte med någon som helst betoning på att vi är gamla nu!)  😉

GRATTIS IGEN VÄRLDENS BÄSTA PERA(!)

🙂

Kommentera

