Alla hjärtans dagfirande i aphuset

Kärlek i aphuset

Det var tydligt att det även firades alla hjärtans dag på Zoo och framförallt i aphuset idag. Inga vanliga pussar och kramar kanske. Men att plocka och att äta loppor från varandras päls. Det är (KANSKE) kärlek det!  🙂

Ge och ta?

Men hur var det egentligen med den här fördelningen GE OCH TA?! Med risk för att låta som en inbiten feminist och förespråkare för jämställdhet så måste jag ju ändå meddela att den här hanen inte rörde ett finger för att visa nån kärlek mot denna hona. Honan tog dock väl och länge hand om hanen. Ja, det där kan kanske kännas igen även i människovärlden…  😉

Ja, jag ska allt se till att bara TA KÄRLEK från min man när han snart kommer hem från veckans tjänsteresa(!) (Ja, han har redan berättat att han har köpt en godispåse till sin fru denna fina kärvänliga dag, BÄSTA MANNEN! Han vet hur frugans cravings ska tas om hand han! SKYYYYYYYYNDA!!)

🙂

Sprudlande glad och busig

Avslutar med en bild på denna sköning! Ungefär som den här apan kommer jag att se ut när godispåsen och mannen min kommer in genom dörren. Hoppa och slänga mig runt i diverse lianer här i hemmet, sprudlande glad…  🙂

Kommentera

