Barnvagnsfokus och fortsatt vinter

Idag hände nåt som liksom fick mammans mungipor att peka spikrakt uppåt. Med posten kom ett efterlängtat paket som mamman suktat efter LÄÄNGE. Det går inte att säga annat än att denna havande situation i livet ofta har ett stort fokus och det är förlossningen, men tätt därefter kommer nog ändå barnvagnen. Och det är en hysteri utan dess like nuförtiden(!) Själv tittade jag ut objektet TIDIGT och har sedan dess drömt om den. När är det dags att beställa? Hur länge ska man vänta? Vissa vagnar har lååång leveranstid. Så var inte fallet med denna pärla dock. OCH NU FINNS DEN HÄR I VÅRAT HEM. Jag höll ut till v.30 innan jag beställde. Nu är det ju bara så mysigt med alla saker som vi liksom trängs med här hemma och som väntar på att bli använda när den lille vill titta ut om några veckor 😉

Froggy Magica

Låt mig presentera: Froggy Magica. Ja, bara namnet Froggy fick mig liksom på fall. Annars gillar jag Bugaboo Cameleon som de flesta andra. Och denna lilla raring är liksom lite av en wannabe eller kopia OCH PRISET TILLTALAR MIG BETYDLIGT MER ÄN BUGABOO CAMELEON(!) Jag längtar redan tills den snygga sittdelen ska på. Jag bara älskar denna vagn(!) och hoppas att även lillebror kommer att göra detsamma(!) 🙂

Inkörningen är i full gång(!)

Storebror är mycket förälskad i vagnen och styr och ställer med den så vi andra inte ens får en syl i vädret. Som en virvelvind far han runt med vrålåket så den lär hinna bli väl inkörd innan lillebror kommer ut 🙂

När det kommer till vädret i vårat fina Frankfurt måste jag dock framföra lite klagomål. Det är 23 feb idag, och det snöar här… Det är INTE TILLÅTET på denna breddgrad(!) -1 grad som känns som -8… Skärpning nu våren(!) Kommmsi kommmsi(!) Den här lyxhustrun har numera total avsaknad av tålamod och ett humör som inte bör utmanas i onödan… så att skruva upp tempen och släppa ut solen är det enda rätta i nuläget(!) Så länge fick jag dock idag lov att inhandla…

Ljuvligt mjuk och skön pläd till soffmyset

… denna ljuvligt mjuka och sköna pläd att kura in sig i under soffmyset eftersom att vi ser ut att ska huttra några dagar till innan varmvädret och våren kommer. Ser också på denna bild att ett par nya strumpor till mannen min hade varit på sin plats i dagens shoppingräd(!) 😉

TREVLIG HELG ALLA FINA(!)

🙂

7 thoughts on “Barnvagnsfokus och fortsatt vinter

    • Har nu hunnit köra den i dryga 2 månader och är galet nöjd med den. Det enda som jag kan ställa mig lite negativ till är utrymmet under vagnen som är aningen litet. Annars finns det bara fördelar skulle jag säga. Otroligt lätt i vikt, lättkörd som bara den. Har ju ännu bara använt liggdelen men har stora förhoppningar på den sportiga sittdelen också, får dock vänta några månader innan det blir dags att bygga om den. Men jag är otroligt nöjd med vagnen. Den är verkligen ett kap. Fantastiskt prisvärd! Specifika frågor kan jag också gärna svara på om du har?!🙂
      Mvh
      Annelie

Kommentera

