Rödbetsjuice mot förstoppning(!)

Man lär sig mycket av nya kulturer och länder. Det är något som slår mig dagligen sen vi flyttade hit. Det finns många sätt att lösa problem och sköta olika saker på. Ofta blir man hemmablind. Men i detta liv utomlands får man ofta andra tips än vad man är van vid från sitt hemland. Alltid lika spännande(!) Av barnläkaren fick jag ett tips senast när vi var där som var totalt nytt för mig… Det gällde tips om hur man löser vissa specifika elementära problem. Småbarnsföräldrar har ju lite av en förkärlek att ogenerat prata kiss-och-bajs i tid och otid och detta blir lite av ett sådant inlägg. Tänkte helt enkelt kasta in detta tyska tips om hur man kan lösa besvär med en hård mage hos barn (eller varför inte på en gravid kvinna eller vanlig vuxen också!)  😉  Detta har varit ett stort problem för våran lilla kille. Men nu tror jag faktiskt att vi har hittat en lösning i form av nåt så otippat som: rödbetsjuice(!)

Rödbetskyss?

Man får ju även denna lattjo kyssäkta färg på och runt omkring o i munnen efteråt. Det är ju otroligt roligt(!) Ända tills det kommer på kläder och ting där man inte vill ha denna fina färg(!)  😉

Min son är tack o lov mycket fascinerad av denna dryck och tycker om den och dricker gärna en liten slurk för att sen nöjt posera framför spegeln ett tag. Tack o lov har det hjälpt hans toalettsituationer till att bli betydligt trevligare. Detta glädjer samtliga i familjen vill jag lova(!)

Sååå skönt att inte behöva kasta sig över diverse läkemedel för att lösa sånna här problem(!)

Med detta bajsuppmjukande tips önskar jag er alla en skön dag(!)

🙂

One thought on “Rödbetsjuice mot förstoppning(!)

Kommentera

