Pojkranden i allra högsta grad representerad

Linea Nigra aka ”pojkranden” smyckar tydligt även denna gång min utspända buk (tydligast ovan naveln denna gång dock)…

Linea Nigra

Graviditet nr 2, v.32.

2009 års modell

Graviditet nr 1, v.29.

Denna pigmentrand orsakad av de fantastiska graviditetshormonerna som ses representerad på båda bilderna ovan sägs vara ett tecken på att det är en pojke i magen… Finns vetenskapliga bevis till detta? ICKE(!) Men nu har jag ju iaf 2 bevis på att det faktiskt kan stämma ( JA, FÖRUTSATT ATT SNOPPEN SOM SYNTS PÅ SAMTLIGA AV ALLA ULTRALJUD SOM GJORTS PÅ DEN NUVARANDE BEBISEN VERKLIGEN FINNS DÄR VID FÖDSELN OCKSÅ! Annars tar jag tillbaka detta resonemang illa kvickt.) 😉

Har denna skröna stämt in på er andra som varit gravida?

8 thoughts on “Pojkranden i allra högsta grad representerad

  1. Jag har inte haft nån ”pojkrand” nån av mina graviditeter. Nu vet jag ju inte vad jag väntar idag men de tre andra är tjejer🙂
    Så hittils verkar den skrönan stämma på mig, om jag nu inte väntar pojke nu.
    Fast du har ju heller aldrig väntat en tjej och kan ju inte riktigt säga att det stämmer på dig heller va ?!🙂 Du får se till att vänta tjej nästa gång, då är det ren vetenskaplig fakta🙂

    Kram

    • Mmm… Va bra Tanja! Spännande att se vad som kommer ut ur din mage snart🙂

      Det skulle vara högintressant att vänta en flicka framöver o se om pojkranden lyser med sin frånvaro då… Kanske måste ta en till snart just for the research😉

  2. Jaha… Då finns det alltså fyra till graviditeter som bekräftar att detta bara är en skröna😉 Tack för info kära ni!🙂 Skulle som sagt vara roligt att se hur min mage skulle se ut om det var en flicka därinne… Den som lever får (KANSKE) se😉

  3. Hej!
    Jag väntar 2 pojkar och har randen! 😀 vet inte om den borde vara mer tydlig eftersom det är två… Den är där iallafall! Hoppas allt är bra med dig!

Kommentera

