Mamma och son

På en och samma bild är inte alltid lätt att få till. Där både på en och samma gång dessutom ska se sitt bästa ut… Dagens försök till detta ändamål i diverse olika ljus och motljus följer nedan…

Motljus

<3

<3

<3

Försöker ständigt leta likheter utseendemässigt mellan mig och denna fantastiskt vackra pojk. Han är den finaste jag vet(!) (Ja, det är ju jag som är hans mamma och alla mammor känner väl troligvis så för sina barn) 🙂

Jag älskar dig så det gör ont i hjärtat du älskade barn(!) Och faktiskt delar jag inte denna känsla som många andra föräldrar gör när de ska få sitt andra barn. Kommer min kärlek att räcka till även för det andra barnet? Kommer jag att kunna älska det barnet lika mycket som jag älskar mitt första barn? Jag är fullt övertygad om att jag kommer att kunna göra det. Hyser redan enorma kärlekskänslor för det ofödda barnet i min mage, på ett sätt som jag inte riktigt gjorde förra gången, första gången jag skulle bli mamma. Då var det så svårgreppat detta fenomen att det verkligen fanns ett barn därinne som jag skulle bli mamma till och när han väl kom sen så var det hela väldigt overkligt och underligt ett bra tag innan detta sjönk ner i mig och de äkta mammakänslorna av kärlek till barnet dök upp. Den här gången känner jag liksom att den poletten redan har trillat ner. Tänk va lite rutin inom området kan ge…  🙂

Nå, ser ni några likheter mellan mamma och son?

Kommentera

