Change is not always good(!?)

Ibland blir jag väldigt impulsiv och då kan det mesta hända. Saker som jag ibland också får ångra. Idag är lite av en sådan dag. MEN, förändring är ofta bra ändå på ett eller annat sätt. Så vem vet jag kanske kommer att tycka att även denna change is good… Just nu blir jag mest rädd av att se mig själv i spegeln… (ja, det är mitt utseende som har fått sig en förändring!) Känner inte riktigt igen människan som tittar mot mig i spegeln just nu. Men hon kanske kommer att bli bekant ju mer tiden går… Just nu undrar jag mest vad min son kommer att säga om sin ”nya” mamma. Hans kommentarer är ju priceless nu oavsett vad det än gäller. Helt underbart när han sätter ord på sina funderingar och fantasier… Vad min man kommer att säga? Ja, det ser jag inte så mycket fram emot att höra. Han hade liksom fått nog av brunetter i Madrid igår redan när saker och ting inte riktigt flöt på som det borde ha gjort där. Och just det ja… det är brunett jag har blivit nu HELT PLÖTSLIGT. Ett beslut som togs här imorse hux flux när jag vaknade och såg mig i spegeln. Impulsiv… JA MYCKET(!) Och det är ju ingen hemlighet att min man är mycket förälskad i sin blondin till fru… Sorry baby… But I think the blond will come back soon… Ja, jag hade tänkt mig denna förändring nu med tanke på att mitt hår ändå liksom vill bli mörkt när jag är gravid. Det var samma visa förra gången. Och en utväxt i ett blont hår gör ju ingen människa glad, allra minst mig. Roligare kan man ha än att färga utväxter varje månad… Varför inte rent av prova på att vara mörk som omväxling? Ja, lite så gick funderingarna som ledde till detta beslut… Bra beslut??

Utväxt

Nej, en sån här utväxt som tränger sig på i tid och otid gör ingen människa glad(!) Bort med dig(!)

Varför inte göra något radikalt?

Ja, varför inte göra något radikalt när man ändå är igång…. Hej, du nu ska mitt ljusa hår bli som ditt (TYDLIGEN!) Ja, nog såg hon bra bitchig ut denna donna på kartongen… Lite som jag har kännt mig och känner mig nu under denna graviditet, så det kanske rent av skulle bli alla tiders tänkte jag och i åkte hela färgkartongens innehåll efter konstens alla regler. Cappuccino – gold braun hette färgen… Och ja, jag gillar ju cappuccino dessutom(!)  😉

Ingen återvändo

Ingen återvändo(!) Skräckblandad förtjusning infinner sig i kroppen(!)

Med risk för att skrämma x antal läsare, i allra högsta grad min älskade man, väljer jag trots allt att publicera resultatet av denna impulsiva förändring av mitt utseende…

The new me

MÖRKT

The new mama

The new mama, the new me… Ja, nog blev det en förändring allt, HERRE GUD JA(!) MÖRKT. Matchar säkerligen mitt gravid-bitchiga-jag alldeles utmärkt. Nöjd? Njaee… Just nu blir jag mest rädd när jag ser denna människa i spegeln. Men det kanske kommer att ändra sig med tiden. Och det är hår… dött materia som kan färgas tillbaka igen… Kanske rent av tidigare än vad det var tänkt denna gång. Hade tänkt mig en comeback till blondinlivet till sommaren nämligen. Men just nu saknar jag blondie(!) We’ll see hur detta utvecklar sig(!) Jag gjorde det iaf…  😉

OCH… MAN MÅSTE VÅGA FÖR ATT VINNA ÄR LITE AV ETT MOTTO SOM JAG HAR BURIT MED MIG MER ELLER MINDRE HELA MITT LIV (något som ibland självklart lett och leder till besvikelse, MEN SOM OCKSÅ HAR GETT MIG SÅ MYCKET GLÄDJE, LYCKA OCH FRAMGÅNG I LIVET!)  🙂

Jag tycker att det är otroligt snyggt med brunetter. En förändring som jag tänker närmast på är prinsessan Madeleine som verkligen i mina ögon blev så mycket vackrare när hon gjorde sig mörk. Denna förändring på mig innebar dock INGEN Madeleineeffekt. NO NO(!) Det tycker jag inte(!)

MEN EN FÖRÄNDRING FICK JAG, OCH DET VAR VÄL DET JAG VILLE HA(?!?)

Nej, men en cappuccino på det här kanske?! (Ja, för denna färg ser väl inte ut som nån cappuccino!?)

🙂

Kommentera

