Frisyrglädje

Idag har lilla jag varit hos världens bästa Corinna på Toni & Guy och friserat mig. Hade tänkt mig en fräsch kapning inför lillebrors ankomst och jag är mycket glad att jag var så ivrig som jag var med att boka tid… Vem som helst med lite tålamod hade ju hållt ut några veckor till. Men IBLAND är det tur att jag inte bär på den egenskapen(!) Det var nämligen så att hon bar på en likadan mage som jag gör för tillfället… Med en liten kille därinne och BP 9/5 och skulle bara jobba fram till tisdag nästa vecka(!) Tur ska man ha ibland(!) Det tackar jag för, var så otroligt nöjd förra besöket jag var hos henne. Med den känslan i bagaget (och en ny hårfärg mot vad jag hade då stegade jag iväg dig med långa benet före).

Med Corinna smilet på läpparna :-)

Med det nöjda Corinna-smajlet på läpparna stegade jag även därifrån… Med den fortfarande ovana hårfärgen men med en fräsch och skön klippning. Färgen har blivit ljusare sen färgningen av naturliga skäl. På denna bild i detta ljus ser den ju även mer orange-röd än något annat ut….

v.33

En ny mamma har jag på nåt sätt blivit sen i torsdags… En ny mamma som snart ska få ett nytt barn… Bli tvåbarnsmamma… Ja, då ska man nog se sofistikerad och mogen ut som ovan… 😉

Det är roligt med förändringar. Även fast det kan ta ett tag innan man kommer in i dem och tycker att det känns rätt och bra på det nya sättet. Jag är glad att jag nu har provat på livet som brunhårig. Det har jag länge velat testa. Detta har dock fått mig att inse (och ja, jag vet att jag inte ens har haft den här färgen en vecka än så det kan vara för tidigt att sia om, MEN) att jag känner mig hemma som blondin! En bortamatch är dock nyttigt ibland… think outside of the box…. Det växer man av tror jag. Nu ska jag leva med denna hårfärg ett tag och kanske kommer jag att känna mig hemma i den här zonen så småningom… We will see…  🙂  Känner mig iallafall lite som en ny människa, men dock fortfarande med samma bukomfång och annan krallighet tack vare mitt havande tillstånd  😉

spänne i rätt färg(!)

Detta var väl en underlig bild kan tyckas… Vad jag försökte få med här var den otroligt välpassande hårnålen som hittades likadana i drivor i min sminkväska efter denna hårfärgning. Så nånstans var det nog ändå meningen att jag skulle ha denna hårfärg nån dag. Denna hårnål är för övrigt något som min, ja, i detta fall världens sötaste man har ifrågasatt varför jag inte bär oftare på detta sätt i håret. Det är då jag tycker att du är som finast i håret när du har så har han meddelat vid ett flertal tillfällen. I yngre år när vi träffades och första åren av vårat förhållande hade jag nog så ganska ofta faktiskt. Men nu händer det inte alls… Men det ska bli ändring på det nu… Nu när jag har så otroligt välmatchade hårnålar att sätta i håret dessutom(!) Vad gör man inte för sitt livs kärlek?!  🙂

Kommentera

